8 efektivních metod linkbuildingu aneb jak budovat zpětné odkazy

8 efektivních metod linkbuildingu aneb jak budovat zpětné odkazy

NEIL PATEL

Přemýšlíte občas nad tím, jestli neztrácíte čas budováním odkazů?

Google se snaží omezit sílu odkazů ve svých algoritmech už nějakou dobu. Nejdříve bylo možné jednoduše přesedlat na jinou taktiku, ale dnes už má Google dost jasno v tom, jak se vypořádat se zpětnými odkazy.

Přesto jsou ale zpětné odkazy stále důležitou součástí vaší viditelnosti ve výsledcích vyhledávání (ranku). Stačí se podívat na obrázek nahoře.

Vždy je dobré získat více kvalitních zpětných odkazů - těch, které jsou přirozené, protože vytváříte obsah, který stojí za to vidět. Můžete tyto odkazy vybudovat hned několika způsoby.

Najdou se tací, kteří využívají složité tajné operace, které hraničí s marketingovým “hackerstvím”, ale pokud nemůžete pracovat ve velkém a vadí vám možnost pozdější penalizace, pak takový přístup nedoporučuji.

Tím správným způsobem, jak “hacknout” vyhledávače a získat hodně zpětných odkazů, je vytvářet kvalitní obsah a dostat ho k těm správným lidem.

Přestože se nové způsoby pro budování odkazů nějakou dobu neobjevily, lze mezi těmi existujícími najít ty více a méně úspěšné. Chystám se vám ukázat těch 8 nejlepších, které fungují lépe než jiné a také, jak jich naplno využít.

 

Jak přemýšlet o budování odkazů

Varuji dopředu, že všechny moje taktiky a tipy závisí na tom, že produkujete skvělý obsah. Ne nějaké laciné články, ale promyšlené, rozsáhlé a dobře napsané články či jiný druh obsahu zpracovaný experty (je jedno jestli vámi nebo někým, koho si najmete).

Je to jednoduché - buď utratíte peníze za obsah nebo za zpětné odkazy.

Můžete získat zpětné odkazy bez skvělého obsahu, ale budete za ně muset hodně platit. Mluvíme klidně o 100 dolarech za odkaz. Protože se Google zlepšil v rozpoznání kvality na stránkách, je tento přístup značně omezený.

Místo toho utrácejte za skvělý obsah. To vám nakonec zajistí potřebnou dlouhodobou návštěvnost, která vám peníze vrátí. Přemýšlejte o obsahu jako o investici.

 

Toto já osobně považuji za kvalitní obsah:

  • Rozsáhlé návody napsané experty v daném oboru
  • Profesionálně zpracovaná infografika
  • Užitečné nástroje pro vaše publikum
  • Profesionálně zpracovaná videa

 

Jakmile budete mít kvalitní obsah, můžete začít využívat taktik, které vám doporučím a nebudete muset za zpětné odkazy utrácet (kromě svého času).

Moje tipy jsou nejlepší, protože na rozdíl od ostatních netrvají tak dlouho. Umožní vám okamžitě  zvýšit viditelnost a v nejlepším případě i rozšířit okruh čtenářů.

 

  1. Sledujte odkazy na konkurenci.

Pokud vydáváte skvělé příspěvky, za nějakou dobu na vás budou lidé odkazovat sami od sebe.

Když uvidíte tyto odkazy, asi si řeknete “Bylo by skvělé, kdybych o téhle stránce věděl dřív a už dávno na mě odkazovali”

Na Internetu se nachází kolem 1 trilionu stránek, ale je stále hodně náročné najít ty, které budou odkazovat na váš obsah.

V rámci této strategie je nutné sledovat, kdo odkazuje na vaši blízkou konkurenci a zjistit způsoby, jak získat stejné zpětné odkazy.

 

Zvládnete to takto:

Krok č. 1 Najděte blízkou konkurenci

A zdůrazňuji blízkou. Čím podobnější stránka co se týče vašeho zaměření, tím líp tato taktika bude fungovat.

Proč?  Představte si, že píšete blog o optimalizaci konverzního poměru. Technicky vzato patří Quick Sprout mezi vaše konkurenty, protože občas o konverzi píšu i já.

Ovšem, když budete denně sledovat zpětné odkazy na Quick Sprout, velmi málo z nich se týká tohoto tématu a tím pádem by stránky, které na mě odkazují, nebyly užitečné pro vás.

Místo toho najděte skutečně blízkého konkurenta, jehož zpětné odkazy budou relevantní pro to, o co se snažíte vy.

Abyste tyto blogy našli, použijte Google, ale buďte velmi specifičtí. Vyhledejte “nejlepší blogy o (vaše téma)”, což vám přinese ve výsledcích několik delších seznamů, které přesně chceme.

Pro tento příklad chceme najít blogy o optimalizaci konverzního poměru.

Dívejte se na výsledky, které jsou relativně nové, protože u starších blogů se často stává, že svoje téma časem rozšíří.

Poté, co si prohlédnete seznamy, najděte přibližně 5 blízkých konkurentů. V našem případě se jedná o:

  • Crazyegg
  • ConversionXL
  • Unbounce

Zapiště si je, ať jejich jména nezapomenete.

Jakmile máte seznam svých konkurentů, začněte je vyhledávat pomocí Ahrefs nebo Majestic. Takto to vypadá za použití Ahrefs.

 

Krok č. 2 Špehujte konkurenci

V horním menu zvolte “Inbound links > New”. Tak se dozvíte o nejnovějších zpětných odkazech na stránku vašeho konkurenta.

Ve výchozím nastavení vám tento krok ukáže odkazy za posledních 7 dní, ale jestliže váš konkurent dostává velké množství odkazů denně, bude dobré se dívat každý den. Navíc, pokud si vytvoříte účet zdarma, ukáže se vám pouze několik odkazů, takže pří každodenním kontrolování se toho dozvíte v úhrnu více.

Poté začněte navštěvovat stránky, které poskytují tyto zpětné odkazy. Prostě klikněte na modré odkazy.

Najděte odkaz na stránce a zjistěte, proč jej autor přidal.

V tomto případě jde o citaci od autora Crazy Egg, o tom, jak používá nástroj Buzz Sumo pro hledání lepšího obsahu.

Budete to muset opakovat pro každý odkaz ve zprávě Ahrefs a pro každého z konkurentů zvlášť.

 

Krok č. 3 Najděte způsob jak získat ty stejné odkazy.

Tady bude potřeba trošku praxe, protože nikdy není snadné zjistit, jak k těmto odkazům přijít.

V tomto případě můžeme předpokládat, že autor používá tuto citaci, protože vyhledávání kvalitního obsahu není jeho expertizou.

Od toho se můžeme odrazit a vymyslet, jak autora oslovit.

Navrhněte GUEST POST na dané téma (“x způsobů jak vymyslet ta správná témata na články”).

Představte se jako expert na optimalizaci konverzního poměru a nabídněte svůj vlastní text, ze kterého je možné čerpat citace o vymýšlení dobrých témat.  Také přijďte na nějaký chytrý způsob, jak využít Butt Sumo a pošlete ho autorovi, tak aby ho mohl citovat a přidat odkaz na vaši stránku. Navíc můžete napsat krátký tutorial "jak na to", který může také sdílet. Každý odkaz je jiný a pokaždé je nutné přijít s novým přístupem.

Obecně je nutno si zodpovědět, proč autor odkázal na příspěvek vaší konkurence. Jakou hodnotu vaše konkurence poskytuje?

Když na to přijdete a poskytnete stejně nebo více hodnotný obsah, tak se to může vyplatit. Ne vždy to funguje, ale s trochou štěstí a umu vám vyjde alespoň 10 % pokusů.

 

Krok č. 4 Dívejte se do budoucnosti

Tato taktika nikdy nekončí, což je na ní skvělé. Pokud zvládnete získat jeden nebo dva odkazy každý den, pak za rok to činí 360 ž 720 skvělých zpětných odkazů. A to už znatelně zvýší návštěvnost vaší stránky.

 

  1. Vyčnívejte díky metodě mrakodrapu (Skyscraper technique)

Neustále zmiňuji Briana Deana a jeho stránku Backlinko. Nejvíce je známý pro svoji metodu Skyscraper.

Napsal několik případových studií a jeho čtenáři s touto metodou hlásí skvělé výsledky. Jeden čtenář získal několik zpětných odkazů spolu s  36 282 návštěvníky a 1000 předplatiteli. Jiný čtenář byl zase schopen získat 17 584 unikátních návštěvníků pro svoji stránku - během jediného dne!

Základem této metody je vytvořit ten nejlepší obsah, který je k dosažení, na konkrétní téma. Poté se spojíte s lidmi, kteří předtím odkazovali na horší příspěvky a požádáte je, aby sdíleli i váš obsah. Funguje to následovně

 

Krok č. 1 Vyberte si klíčové slovo a prozkoumejte výsledky ve vyhledávačích. Tato technika je hlavně o získávání odkazů, zvýšená návštěvnost je jenom bonus.

Aby se vám metoda Skyscraper vyplatila, je potřeba si vybrat slovo, které je vyhledáváno alespoň tisíckrát za měsíc. Brzo si ukážeme proč.

Můžete použít nástroje pro průzkum klíčových slov, které jsou zdarma, ale já používám  Adwords Keyword Planner, alespoň v tomto příkladu. Začněte vyhledáváním vašeho hlavního tématu.

Dostanete seznam těch nejvíce relevantních klíčových slov. Poté vyfiltrujte ty, které lidé hledají méně než tisíckrát za měsíc.

Teď, když máme seznam často vyhledávaných klíčových slov, se můžeme podívat po vhodných klíčových slovech, na které se zaměříte se svým příspěvkem.

Není to úplně skvělý seznam. Některá klíčová slova jsou příliš obecná (“search engine optimization”), zatímco jiná jsou příliš specifická (například se týkají pouze určitého produktu).

Jednou z dobrých možností je “search engine optimization tips.”. To se trochu týká optimalizace konverze, ale ne moc. Snažil bych se proto vyhledávat další klíčová slovo pomocí tohoto nástroje.

Dále jsem zadal “split testing” a vyjelo mi, že fráze “AB testing” je vyhledávána 4400 za měsíc. To je dobré klíčové slovo, na které se můžeme zaměřit.

Dále, běžte na Google (v anonymním režimu) a hledejte svoje vybrané klíčové slovo. Podívejte se na výsledky, ať máte představu proti čemu stojíte.

Nenechte se odradit tím, že uvidíte obsah od extrémně známých domén. Pamatujte si, že cílem této techniky je získat zpětné odkazy. Možná vám pomůže zlepšit si viditelnost ve vyhledávačích, možná ne. Důležité je, že vám tato metoda pomůže zvýšit návštěvnost a přitáhne lidi i k dalším vašim příspěvkům.

 

Krok č. 2: Vytvořte ten nejlepší příspěvek, co existuje.

Je mnoho způsobů jak se vyvýšit nad ostatní. Můžete napsat článek, který je delší, jde více do hloubky, vypadá lépe nebo najít nějaké úplně nové zlepšení.

Důležité je, aby jste vytvořili příspěvek, který není o trošku lepší než několik prvních výsledků ve vyhledávači - vaše práce musí být o mnoho lepší.

Jde o to, aby jste mohli komukoli s jistotou říci, že odkazem na váš obsah, sdílejí ten nejlepší příspěvek, který lze kdekoli nalézt.

Pár tipů pro vytváření vynikajícího obsahu můžete najít v jiných článcích, které jsem napsal.

 

Krok č. 3 Použijte email k “ukradení” odkazů.

Jakmile máte svůj vynikající obsah, je na čase se ozvat cílovým stránkám. Buď to uděláte vy nebo asistent, kterého si najmete.

Za prvé potřebujete seznam vašich konkurentů. Použijte například Scrapebox.

Zkopírujte si výsledky do tabulky. Poté zadejte získané adresy do Ahrefs nebo Majestic. Následně odstraňte výsledky, které mají méně než 5 odkazů.

Jakmile to uděláte, budete muset získat kompletní profil zpětných odkazů pro každou adresu.

Exportujte seznam zpětných odkazů a přidejte nový list pro každý profil zpětných odkazů (backlink profile) jednotlivých adres.

Nakonec navštivte každou ze stránek, které odkazují na obsah vašich konkurentů a pošlete jim email, v němž je požádáte, aby sdíleli váš příspěvek. Brian má emailové vzory právě pro tyto případy.

Jak je hned vidět, tohle není nijak snadná technika. Zabere vám minimálně 20 až 30 hodin času. Tato práce se ale vyplatí, když získáte vyšší návštěvnost a alespoň 20 skvělých zpětných odkazů.

 

  1. Skvělá infografika stále ohromuje publikum

Používání infografiky k získání zpětných odkazů je strategie, která existuje už dlouhá léta. Je to jedna z hlavních strategií, která mi pomohla při budování blogu KISSmetrics i Quick Sprout.

Samozřejmě, tím, že si stále více lidí uvědomuje sílu infografiky, se její užitečnost snižuje. I když to není tak dobrá taktika jako dříve, pořád určitě stojí za to ji vyzkoušet.

Od roku 2012 moje infografické články přitáhli více než 21 tisíc návštěvníků a získali více než 370 zpětných odkazů.

Pokud zaplatíte designérovi za vytvoření vaší infografiky (což doporučuji), bude vás to stát mezi 250 a 595 dolary za kus. Záleží na designérovi a rozsahu infografiky.

Poradím vám jeden tip, který vám pomůže propagovat vaši infografiku:

Základem je podívat se, jakou infografiku publikovali vaši konkurenti a zjistit, kdo na ni odkazoval.

Do Googlu zadejte (jméno konkurenta) + infografika

Mimoto můžete také hledat v Google Images.

Uvidíte, že infografiky jsou buď:

  1. Sdíleny vaším konkurentem (tj. odkazuje na infografiku jinde)
  1. Vytvořené vaším konkurentem

První možnost můžete ignorovat, pokud to není hodně důležité pro téma vašeho blogu. Jestli tomu tak je, zkopírujte adresu původní stránky, odkud infografika pochází .

Poté zadejte tuto adresu do nástroje pro analýzu zpětných odkazů a prozkoumejte tyto odkazy.

Navštivte adresy, které sdílejí vámi nalezenou infografiku.

Snažte se najít kontaktní emaily pro každou z těchto stránek. Je pravděpodobné, že pokud stránka sdílela infografiku o optimalizaci konverze, budou chtít sdílet podobnou infografiku i v budoucnu.

Napište jim email buď podle sebe, nebo podle vzoru a požádejte je, aby se podívali na vaši infografiku. Pamatujte, že je dobré nejprve zanechat na stránce pár komentářů či sdílet jejich obsah. Zvýšíte tím svoje šance na úspěch.

 

  1. Nechte se sebou udělat rozhovor

Ne každý zvládá mluvení na veřejnosti - to chápu. Ale jestli se cítíte na zpověď v rámci podcastu, můžete tím snadno získat několik cenných odkazů, které nebudou stát víc než váš čas.

Jestli máte skvělou reputaci v oblasti vašeho zájmu, je možné, že dostáváte nabídky na interview často.

Pokud jste takové popularity zatím nedosáhli, pak nezoufejte. Jediný rozdíl je, že se budete muset více aktivně snažit rozhovor získat.

Místo toho, aby jste se zaměřili na opravdu hodně známé podcasty, je lepší zacílit na středně až málo známé show. Mají větší problémy shánět dobré hosty a pokud jsou noví, je zde šance, že dále porostou s tím, jak vytvářejí nové epizody. To následně může vést k oboustranně prospěšné situaci.

Možná si teď říkáte: “Ale jak mi tohle zajistí odkazy?”

Prakticky všichni podcasteři mají kromě své show i stránku, na které sdílí i poznámky spojené s jednotlivými epizodami. Odkazují v nich na zdroje informací zmíněných ve svém podcastu. Můžete poslat 4-5 odkazů na obsah vašeho blogu a všechny, nebo většina z nich se nejspíše objeví právě v těchto poznámkách.

Krok č. 1: Hledejte klíčová slova pro svoji oblast expertizy. Bohužel, zatím jsem nenašel dobrý vyhledávač specificky zaměřený na podcasty.

Dokud takový nevznikne, zkuste iTunes nebo Podbay.fm.

Hledejte všechny tématické oblasti, o nichž  jste schopní promlouvat s dostatkem znalostí. Pro mě by to byla témata jako “SEO”, “podnikatel” “byznys” atd.

Získáte seznam podcastů, které se zaměřují na dané téma.

Krok č. 2: Určete si na koho se zaměříte.

Kvůli tomuto kroku jsem zmiňoval neexistenci dobrého vyhledávače. Je obtížné najít ten opravdu vyhovující podcast.

Místo toho si budete muset zaznamenat jména všech podcastů, na něž narazíte při vašem hledání. Ano, je to otrava a pokud můžete, nechte to udělat vašeho asistenta.

Když najdete podcast na podcast.fm, klikněte na “Stats”, abyste zjistili, jak populární je tato show.

Vytvořte si tabulku, kam budete zaznamenávat hodnotu “TrueRank” pro každý podcast.

Toto hodnocení měří, jak oblíbený je podcast - čím nižší číslo, tím lepší.

 

Krok č. 3: Vypracujte se

Pokud nejste dopředu známý odjinud, nemůžete začít u těch nejpopulárnějších podcastů.

Seřaďte si nalezené podcasty od nejvyššího TrueRanku (nejméně oblíbené podcasty) po nejnižší (nejvíce populární). Zaměřte se na 5 až 10 nejméně poslouchaných podcastů, než se přesunete k těm dalším.

Pokud chcete opravdu zvýšit šance, že se vám podcast ozve, zanechejte 5ti hvězdičkové hodnocení na jejich iTunes stránce, což by měli ocenit.

Pak si najděte jejich kontaktní email a pošlete jim zprávu podle následujícího vzoru:

“Předmět: (Název podcastu)

Ahoj (jméno)

Úplně zbožňuji tvůj podcast! Objevil jsem ho teprve včera a mrzí mě, že ne dřív. Nechápu, jaktože si nevedete líp na iTunes.

Doufám, že pomůže alespoň to 5ti hvězdičkové hodnocení, které jsem o vás napsal. Kdysi jsem také podcasting zkoušel, ale pak jsem se rozhodl jít jinou cestou.

Nejsem si jistý, jestli hledáte hosty pro vaše epizody, ale určitě bych to nadšeně přijal, kdyby byl z vaší strany zájem.

Jsem (popis tvé profese či byznysu). Myslím, že pro vaši show by bylo skvělé, kdybychom diskutovali o (téma). Zejména bych se rád rozmluvil o (předchozí veliký úspěch).

Jen tak dál!

Měj se hezky

(Vaše jméno)”

 

Na to, aby váš návrh měl hlavu a patu, si budete muset o show alespoň trochu zjistit. Zjistěte, jestli mají standardizované otázky pro každého hosta a o jakých tématech nejraději hovoří ( i když to lze často vyčíst i z popisů epizod).

Jakmile budete hotovi s několika podcasty, zaměřte se na další skupinu show. Pošlete jim podobný email, ovšem přidejte k nim zmínku o tom že “jsem nedávno dělal rozhovor pro (Podcast 1), (Podcast 2) a (Podcast 3).

Přestože zabírá hodně času a je součástí spíše dlouhodobé strategie, je tato taktika skvělá pro získání kvalitních odkazů a seznámení se s důležitými lidmi ve vašem oboru.

 

  1. Aktivně se zaměřte na sběrné články (roundupy)

Články, které se skládají z nejzajímavějších odkazů, jsou momentálně nedoceněný zdroj zpětných odkazů.

Ukážu vám, jak najít sběrné články o vašem tématu a také, jak do nich dostat svoje příspěvky.

Pokud nevíte, co sběrné články jsou, tak vám to vysvětlím. Jedná se o kolekci odkazů na nové příspěvky těch nejzajímavějších přispěvatelů v daném tématu. Většinou vycházejí na tematickém blogu každý týden nebo měsíc.

A existují prakticky pro všechny obory, což je činí nesmírně užitečným zdrojem. Dostanete se k nim takto:

Krok č. 1 Najděte sběrné články (roundups).

To lze udělat pomocí Google, když zadáte

“intitle:roundup” + (vaše téma)

Měli byste být schopní najít alespoň tucet sběrných článků na prvních pěti stránkách výsledků vyhledávání. Ty nejlepší vycházejí měsíčně či týdně a mohly by pro vás znamenat pravidelný přísun odkazů, když si vytvoříte s autory dobrý vztah.

V tomto případě jsem zvolil jako svoje téma obsahový marketing. Můžete ale také hledat cokoliv jiného, jako roundupy pro “internetový marketing”, “SEO” či “inbound marketing”.

Nalezené stránky se sběrnými články si zaznamenejte do tabulky. Čím více, tím lépe. Ideálně tak 15 až 20. Některá témata jich samozřejmě mají více, než jiná.

 

Krok č. 2 Navažte kontakt s autory

Autoři sběrných článků tráví velké množství času hledáním těch nejlepších zdrojů, odkud sdílejí obsah. Když jim pomůžete dostat na stránku kvalitní příspěvky, je to oboustranná výhra.

Napsat email rovnou může fungovat, ale pokud vám opravdu záleží na tom dostat svůj odkaz do jejich článku, je dobré nejdřív autorovi pomoci jiným způsobem.

Když od vás jenom dostane email, i pokud se jedná o onu oboustrannou výhru, bude mít autor pocit, že vám jde pouze o získání odkazu. To znamená, že vás nezajímá jejich článek nebo jeho kvalita. Některým to vadit nebude, ale spoustě autorům ano.

Proto je dobré okomentovat některé z jejich novějších sběrných článků, sdílet je nebo jiný obsah z autorovi stránky, a až poté požádat o to, aby přidali váš odkaz do svého seznamu.

Pamatujte si, že autoři vyváří sběrné články proto, že:

  • Jsou sdíleny na sociálních sítích
  • Přitahují komentáře
  • Přitahují zpětné odkazy

A jsou dobrým začátkem pro navázání profesionálního vztahu.

Počkejte tedy, až autor vydá nový sběrný článek, okomentujte ho a sdílejte jej na Twitteru, Faacebooku a dalších sociálních sítích.

 

Krok č. 3 Navažte kontakt

Teď, když máte základní kroky za sebou, můžete konečně přímo zkontaktovat autora sběrného článku s tím, že byste rádi přidali svůj odkaz do jejich kolekce. Často to autoři udělají sami od sebe když si všimnou, že sdílíte jejich obsah a prohlédnou si vaši stránku.

V každém případě můžete využít vzoru pro email, v němž o sdílení žádáte:

 

“Předmět: Týdenní sběrný článek

Ahoj (jméno)

Narazil jsem na článek se zajímavými odkazy, který vydáváš každý týden a strašně se mi líbí snaha, kterou vkládáš do toho, aby jsi našel ty nejzajímavější příspěvky. Vím, že to zabere hodně času.

Doufám, že to není příliš smělé, ale zrovna jsem vydal velmi kvalitní článek, který by si podle mě zasloužil sdílet. Je to dlouhý návod na to, jak (téma vašeho článku), který jde opravdu do hloubky. Mohu ti poslat odkaz?

Krásný den

(Vaše jméno)”

 

Pokud vám autor odpoví kladně, prostě mu pošlete odkaz. Když nedostanete odpověď alespoň do týdne, ozvěte se znova menším emailem na připomněnou.

Protože jste komentovali a sdíleli předchozí sběrné články autora, bude vědět, že tak učiníte zase a o to raději váš odkaz zveřejní na své stránce.

Jakmile váš odkaz opravdu bude sdílen, tak určitě daný článek okomentujte  a sdílejte všude, kde to jde. Poté pošlete další email:

 

“Předmět: Jenom poděkování

Ahoj (jméno)

Velmi oceňuji, že jsi můj příspěvek zařadil do svého týdenního/měsíčního výběru. Samozřejmě nejsem nestranný, ale myslím, že tentokrát se ti opravdu povedl 🙂

Jestli můžu s něčím pomoct, prostě mi napiš email. Díval jsem se na zbytek tvojí práce a strašně se mi líbí. Pokud někdy budeš potřebovat sdílet svoje příspěvky, rád ti pomůžu.

Díky

(Vaše jméno)”

 

Posledním kouskem skládačky je počkat si na asi 2 až 3 sběrné články a poté opět požádat o sdílení vašeho kvalitního obsahu. Tentokrát  se to povede skoro určitě.

Abyste neustále neotravovali jenom jednoho člověka, je dobré najít si co nejvíce míst, kde vydávají sběrné články. Navíc tím získáte pravidelný přísun odkazů.

 

  1. Vytvořte užitečný nástroj pro komunitu

Když mluvíme o obsahu, většinou tím myslíme text, audio nebo video.

Ale existují i jiné typy obsahů.

Mluvím o užitečných nástrojích pro čtenáře a kolegy. Něco jako Quick Sprout nebo Headline Analyzer od CoSchedule. Tak či tak, můžete díky vytvoření takového nástroje získat velké množství zpětných odkazů, které se dlouhodobě vyplatí.

Možnost č. 1 Vytvořte relativně jednoduchý nástroj

S malým, jednoduchým nástrojem toho moc neriskujete. Když utratíte několik stovek dolarů a z nějakého důvodu si nástroj nepovede dobře, nic moc se nestalo. Když začnete utrácet tisíce, tak už je to horší.

Tady jsou příklady takových nástrojů:

  • Keywordtool.io: nástroj pro hledání a analýzu klíčových slov (cena přibližně 4800 dolarů, cena domény 2400 dolarů, cena za odkaz přibližně 2 dolary)
  • FaqFox: jednoduchý nástroj pro analýzu trhu (cena přibližně 200 dolarů, cena domény 83 dolarů, cena za odkaz 2,41 dolarů)
  • The Content Ideator: nástroj pro hledání témat obsahu (cena přibližně 2400 dolarů, cena za doménu 20,69 dolarů)

Cena se odvíjí od rozsáhlosti projektu. Napadá mě spousta nástrojů, která by se dala pořídit za několik málo stovek dolarů.

Hlavním důvodem pro vytváření těchto jednoduchých nástrojů je získání větší návštěvnosti a zpětných odkazů.

 

Možnost č. 2: Vytvořte složitý a náročný nástroj

Pokud víte, jak vyřešit nějaký velký problém, můžete vytvořit nástroj zaměřený specificky pro tento účel. Tak jsem to udělal já, když jsem vytvořil Quick Sprout website analyzer

Už jsem kdysi mluvil o tom, jak taková velká investice funguje a kdy se vyplatí. Tento nástroj mě stál přibližně 100 tisíc dolarů za finální verzi - ale měsíčně mi vynáší asi 60 tisíc.

Přesná adresa pro tento webový nástroj byla sdílena 625 doménami (a to číslo jenom poroste). To vychází na přibližně 160 dolarů za jeden odkaz. Tolik zaplatíte, když se svěříte SEO agentuře. Rozdíl je, že tento nástroj mi přináší obchodní možnosti prakticky pořád.

Když se rozhodnete vytvořit takto složitý a náročný nástroj, odkazy s tím mohou souviset, ale hlavní důvod by měly být právě obchodní možnosti.

Velmi doporučuji vytvořit placenou verzi vašeho nástroje i verzi zdarma. To, že jsem tak neučinil byla jedna z největších chyb, které jsem udělal s projektem Crazy Egg.

 

  1. Zajistěte si přízeň oblíbených domén

Víte, co je hlavní cíl většiny podniků? Vydělávat peníze.

A když jím s tím pomůžete, budou vás mít rádi.

Udělejte tohle: Napište si seznam všech produktů, které používáte pro chod svého blogu nebo byznysu - těch, které máte doopravdy rádi.

Poté doplňte následující větu

“(Jméno produktu) mi pomohl v mém byznyse dosáhnout (váš úspěch)”

Přesně tohle společnosti chtějí. Jde jim o to, aby mohli odkázat na spokojené zákazníky, kteří mají jasný pozitivní názor na jejich produkt.

Poté se spojte s konkrétní firmou (nejlépe s ředitelem marketingu) a nabídněte jim svoje doporučení (včetně výše zmíněné věty). Je nutné, abyste podložil svoje tvrzení nějakými daty.

Kromě doporučení nabídněte firmě i jiná relevantní data nebo udělejte video recenzi produktu...

Jestliže máte co nabídnout, je tu dobrá šance, že tím získáte velmi kvalitní zpětný odkaz ze známé domény, jako například zde:

Ne všechny společnosti hledají přímá doporučení od zákazníků. Můžete jim ho ale klidně nabídnout- dá se využít na blogu nebo prodejních stránkách. Zmiňte se jenom, že pokud to je možné, ocenili byste nějaký odkaz na váš obsah.

  1. Guest blogging není co to bývalo…

Před pár lety byl guest blogging velkým trendem v SEO, ale před nějakou dobou ho prohlásil Matt Cutts za mrtvý koncept.

To je přehnané, ale každopádně  je dnes guest blogging mnohem méně populární.

Pokud budete psát pro malé blogy, které zoufale shání dobré příspěvky (takové najdeme například přes stránku MyBlogGuest), tak toho moc nepořídíte.

Místo toho se zaměřte na populární blogy v rámci vašeho tématu.

Zaprvé si musíte uvědomit, že nejde jenom o SEO. Práce vložená do opravdu kvalitního příspěvku vám získá možná pár odkazů zpět na vaši stránku.

Tím hlavním, co získáte je zvýšená návštěvnost a viditelnost. Vaše jméno a obsah bude spojován s populární doménou.

Já sám jsem napsal několik článků o tom, jak efektivně využít guest bloggingu. Můj hlavní tip spočívá v tom, že odkazy v článku mají mnohem větší přínos než odkazy v popisu vaší osoby.

Většina majitelů stránek nebude nadšená, když to přeženete s odkazování na váš vlastní obsah, ale jeden nebo dva odkazy vám snadno projdou (pokud to dává v článku smysl).

 

Závěr

Linkbuilding je velmi důležitou součástí SEO. Neměli byste s ním trávit všechen čas, ale věnujte mu pravidelně dostatek úsilí. Dnes je tou nejlepší strategií vytvářet velmi kvalitní obsah a zajistit, aby jej viděli autority v rámci vašeho tématu. Je na vás, které z mých taktik vyzkoušíte, ale pamatujte si, že vždy je dobré mít rozmanité zdroje odkazů.

Překlad https://www.quicksprout.com/2015/07/24/dont-get-left-behind-the-8-most-effective-link-building-tactics-for-2015/

 

Zaujal vás tento článek? Podělte se s námi o váš názor a zanechte nám komentář!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Načítám...