Co mě naučila analýza mých 614 článků o obsahovém marketingu

Co mě naučila analýza mých 614 článků o obsahovém marketingu

Ani se mi nechce věřit, že jsem na Quick Sprout publikoval už 614 článků. Ten úplně první se objevil už 16. dubna 2007. Dnes, o skoro 9 let později, má můj blog přes 700 tisíc návštěvníků měsíčně. Když ale vezmu v potaz jak dlouho jsem blogerem, myslím, že bych měl mít návštěvníků mnohem více.

Pro zábavu jsem se proto rozhodl analyzovat všechny svoje články abych zjistil, co přesně způsobilo růst mého blogu a mohl tyto znalosti poté využít při plánování nových témat.

Dozvěděl jsem se, že:

Infografika si vede extrémně dobře

Pokaždé, když zveřejním článek s tématem shrnutým do přehledné infografiky, je sdílen 42,4 % víckrát než průměrný článek na blogu. Čtenáři na ně ovšem reagují menším počtem  komentářů a odezva z emailů je nižší o 28,3 %. I přesto si ale infografika celkově vede skvěle. Možná se divíte proč to říkám, když čísla zdánlivě vypovídají něco jiného. Důvod tkví v tom, že oproti standardnímu článku ten s infografikou produkuje o 37,5 % více zpětných odkazů.

Co přesně to znamená? Během prvních 3 měsíců od vydání jsou články s infografikou typicky navštívené 22,6 % méně návštěvníky než obyčejný článek. V průběhu celého roku ovšem články s infografikou navštěvuje o 35,1 % více lidí. Jinými slovy, infografika je skvělá když přijde na to, jak si zajistit čtenáře dlouhodobě. Infografické články přivádějí nové návštěvníky i dlouho po zveřejnění, zatímco čistě textové články si s přibývajícím časem nevedou tak dobře.

 

Lidé rádi čtou osobní a kontroverzní příběhy

Moje nejvíce populární články většinou spadaly jak do kategorie osobních, tak kontroverzních. Napřklad:

Jak mi to, že jsem utratil 162 301 dolarů za oblečení, pomohlo vydělat 692 500 dolarů

Jak mi Ferrari vydělalo milion babek

Co jsem se naučil, když jsem utratil 57 tisíc dolarů za Instagram

Tyhle tři články si vedly nesmírně dobře. Dostal jsem kvůli nim hodně nenávistných emailů i komentářů a možná, že jsem se v některých z nich dopustil chyb, ale to nevadí. Přilákaly více návštěvníků než ostatní, které jsem napsal.

Také jsem zjistil, že vás lidé budou často soudit na základě nadpisů. Mnoho z nich ani nečte obsah samotného článku - utvoří si názor jenom podle titulku.

Z pohledu sdílení na sociálních sítích si kontrovezní články také vedou výborně. Ten o oblečení byl sdílen téměř dvakrát více než druhý nejpopulárnější článek na Quick Sprout. Naučilo mě to, že pokud chci, aby se Quick Sprout rychle rozvíjel, musím psát o kontroverzních tématech, která jsou zároveň osobní. Přitom je samozřejmě nutné nikoho neurazit a poskytovat kvalitní obsah zaměřený na vzdělávání ostatních.

 

Na čase záleží

Za dobu svého psaní jsem zkoušel publikovat v různých dnech i časech. Vítězem je většinou pondělí až čtvrtek (nejlépe pondělí) kolem osmé hodiny ráno. To neznamená, že osm ráno bude ideální čas pro publikaci článků na každém blogu, ale platí to tak pro Quick Sprout.

Příliš jsem neexperimentoval s vydáváním o víkendu, protože i pro mé ostatní blogy jsou sobota a neděle dny s nejmenším počtem čtenářů. To platí především tehdy, pokud píši o oblasti B2B (business to business) marketingu. Z toho důvodu nikdy články na Quick Sprout nevycházejí o víkendu.

 

Návody se ve vyhledávačích objevují výše, než obyčejné články (je tomu jinak, než si myslíte)

Návody, které na Quick Sprout píši, se objevují výše, pokud čtenář do vyhledávače zadá oblíbená klíčová slova, jako např. “online marketing”.  Nejdřív jsem si myslel, že to je z toho důvodu, že na moje návody často odkazují odjinud, lidé je sdílejí na sociálních sítích a v průměru mají více než 30 tisíc slov.  Ale to nejsou ty hlavní příčiny. Všechny výše zmíněné faktory pomáhají, ale největší dopad pro snadnější vyhledávání návodů oproti normálním článkům vězí jinde.

Uhodnete kde? Ke každému návodu, který jsem napsal se dá dostat díky odkazům permanentně umístěným na boční liště. Do 30 dnů od toho, co jsem přidal nový návod, se vždy začala jeho viditelnost zvyšovat a po třech měsících jsem zaznamenal příliv nových čtenářů. Jestliže chcete, aby články do kterých investujete veliké množství energie a času, byly opravdu dobře vidět, odkazujte na ně na boční liště vašeho blogu.

 

Lidé milují data

Při analýze všech článků, které jsem napsal, jsem si všiml jedné věci - články obsahující statistky a data, byly sdílené na sociálních sítích o 149 % více a ostatní na ně odkazovali ze svých stránek s 283% navýšením.

To dává smysl, když vezmeme v úvahu, že články, které obsahují tabulky a grafy, si také vedou lépe na sociálních médiích a s odkazy odjinud.

Hodně z mých článků již začíná tím, že prezentuji statistiky a data, takže na svojí práci toho nemusím moc měnit, jenom psát více podobně zaměřených textů. Možná bych měl najmout experta, který pro mě bude hledat a připravovat statistiky, čímž bych kvalitu svých článků ještě zvýšil.

Často však zapomínám přidávat více grafů a tabulek. Například tento článek v sobě obsahuje spoustu dat, a klidně jsem do něj mohl pro lepší vizualizaci vložit i pár tabulek. Asi lenivím, což budu muset změnit. A nebo si zaplatím někoho, kdo bude přidávat do mých článků tabulky za mě.

 

Popisné titulky si vedou dlouhodobě lépe

Díval jsem se na titulky článků na Quick Sprout a všiml si, že některé z nich jsou docela vágní a  nejasné, zatímco jiné popisují obsah článku specificky. Vágní názvy jako “Jak se stát bohatým” přivádějí o 44,7 % více návštěvníků skrze emaily. Ale na sociálních sítích lidé sdílejí více články se specifickými názvy, a to o 29,1 %. V dlouhodobé perspektivě (jeden rok a více od vydání) jsou články s přesnými názvy více viditelné ve vyhledávačích a celkově je četlo o 65,2 % čtenářů vice. Když se držím vlastních pravidel pro volbu názvu článku, tak přilákají více lidí. Prostě se těch pravidel musím držet víc.

 

Závěr

Pokud chcete zvýšit počet návštěvníků vašeho blogu, nezlepší se to jenom tím, že budete neustále produkovat nový obsah. Místo toho pořádně analyzujte všechno, co jste dosud publikovali.

Co si vedlo dobře? Co ne? Tyhle dvě jednoduché otázky jsou klíčem ke kýženým výsledkům. Proč? Protože se musíte soustředit na ten obsah, který doopravdy přivádí čtenáře a zákazníky.

Překlad https://www.quicksprout.com/2015/03/18/what-i-learned-about-content-marketing-by-analyzing-614-posts/

 

Zaujal vás tento článek? Podělte se s námi o váš názor a zanechte nám komentář!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Načítám...