I ten nejlepší web navštíví zákazníci pouze tehdy, budou-li o něm vědět. Cest, jak se zviditelnit je hned několik. Kromě optimalizace webu pro vyhledávače (SEO) a online reklamy formou PPC je tu také tzv. Crowd Marketing, jakožto součást Linkbuildingu (tvorby zpětných odkazů).

Neustálý kontakt s cílovou skupinou zákazníků je zárukou úspěšného podnikání. Internet je tím nejvhodnějším prostředníkem k jednoduchému a okamžitému předávání informací a tedy i k propagaci.
Crowd marketing je druh zpětného odkazu, který však nelze považovat za čistokrevnou propagaci. Cílem je sdílet informace a názory o produktech a okrajově doporučit webové stránky. Ideálním místem pro tento typ nenásilné propagace jsou fóra, blogy, diskusní portály a také sociální sítě.

Tímto způsobem zajišťujeme přítomnost odkazů na weby našich klientů na tematických místech, kde lidé hledají odpovědi na jejich otázky.

Pozitivní ohlasy na diskusních webech a aktivita na sociálních sítích bývá velmi často rozhodujícím faktorem, který udělá z potenciálního zákazníka toho skutečného.

K dispozici máme veliký seznam tematických webů vhodných pro crowd marketing, který neustále aktualizujeme a rozšiřujeme. Kromě standardního vyhledávání pomocí klíčových slov používáme také naše vlastní metody a placený software. Nalezené weby následně třídíme podle relevantnosti a kvality a vybíráme ty nejvhodnější.

Právě kvalita a relevantnost webů a tedy i zpětných odkazů na váš web je nadřazená jejich množství.

Nemusíte se proto obávat žádného spamu a případných penalizací vašeho webu. Dbáme na všestrannou adekvátnost a korektnost sdělení obsahujících odkaz na váš web. Záměrně se vyhýbáme přehnaném vychvalování produktů či psychickému nátlaku, které by mohly jméno vaší firmy naopak poškodit. Přirozené sdílení informací a názorů je ten pravý způsob, kterým se řídíme za každých okolností.

Mít na webových stránkách všechny informace o výhodách produktů a důvodech jejich pořízení může k nákupu přesvědčit pouze část potenciálních zákazníků. Někteří mohou být poněkud skeptičtí a daleko raději důvěřují objektivnějším informacím a uživatelským doporučením, která hledají právě na nekomerčních diskusních webech.

 

Crowd marketing na soc. sítích

Crowd marketing na sociálních sítích je kapitolou sama o sobě. Úroveň a rozpětí sociálních sítí je dnes natolik vyspělé, že je lze považovat za živé organismy. Jsou to místa, kde spolu lidé komunikují a hromadně sdílejí informace. Jde proto o další významný způsob, jakým se může firma zviditelnit a ve zlomku vteřiny oslovit tisíce lidí, kteří mohou vaše sdělení jednoduchým způsobem předávat dalším lidem, a ti opět dalším.

Aktivitou na sociálních sítích se velice dobře budují vztahy s veřejností. Sdělení totiž nepodléhají, na rozdíl od ostatních typů webů vhodných pro crowd marketing, žádné komerční cenzuře ani moderaci. Na většině sociálních sítí mohou sdílet všichni všechno, až na některé výjimky, kterými je například pornografie a další eticky nepřijatelný obsah.

Založením firemního profilu na sociální síti vše pouze začíná. Kromě placené reklamy je zde další způsob, jakým lidem nabízet zajímavé informace o produktech a všemožné související tematice, které si mohou rychle získat své obecenstvo. Každý uživatel sociální sítě má možnost sdílet či schválit vaše sdělení a tím ho ukázat celého seznamu přátel dotyčného uživatele. Jde o jednoduchý, bezplatný způsob masivního šíření informace, která odkazuje na váš firemní profil. Dalo by se říci, že jde o princip přirozené řetězové reakce. Podmínkou jsou však kvalitní, přínosná a zajímavá sdělení, která dají lidem důvod, aby je dobrovolně sdíleli se svými přáteli.

Dokážete-li na sociální síti dlouhodobě zaujmout a udržet tempo, máte vyhráno. Každý běžný uživatel sociální sítě má možnost, přihlásit se k odběru obsahu vašeho firemního profilu. Způsobů, jakým uživatele soc. sítí motivovat k odběru je opravdu mnoho. Ve své podstatě se může jednat o cokoli, co připadá lidem zajímavé. S trochou úsilí lze vybudovat vlastní komunitu odběratelů, která se sama od sebe přirozeně rozšiřuje a vám pouze stačí přidávat nový obsah.

Budujte s námi návštěvnost pomocí nenásilného sdílení informací!

Nabídneme váš web lidem, kteří diskutují o vašem produktu a tématice.