Den poté: 11 rad co dělat po publikování článku

Den poté: 11 rad co dělat po publikování článku

Nejoblíbenější část dne je pro mě, když můžu zmáčknout “Publikovat”.

Těžce pracovat na článku, který pomůže ostatním a potom ho vydat, je nesmírně potěšující a představuje to jeden z hlavních důvodů, proč píšu tak často. Ale není to jediný důvod.

Obsahový marketing zůstává jednou z nejefektivnějších strategií, jak pomoci růstu blogu – jakémukoli blogu. 86 % reklamních profesionálů v Severní Americe využívá obsahový marketing a 71 % ze všech reklamních profesionálů plánuje zvýšit investice do tohoto druhu marketingu. Vytváření kvalitního obsahu je velmi důležitou součástí všech úspěšných strategií obsahového marketingu, ale není to jediná část.

Pokud jenom kliknete “Publikovat” a přesunete se k dalšímu článku, tak váš blog nebude růst tak rychle jak by mohl. A jestli s blogováním začínáte, možná neporoste vůbec.

Paul Graham říká:

“Dobrá míra růstu… je 5-7 % týdně. Pokud zvládnete 10 % týdně, pak si vedete nadmíru dobře. Když zvládáte jenom 1 % tak je to známka toho, že zatím úplně nevíte, jak na to.”

Přestože Paul mluví o růstu byznysu, návštěvnost vašeho blogu by měla narůstat podobným způsobem. To znamená, že by se měla zdvojnásobit každých 4–5 měsíců. Pokud se vám nedaří zvyšovat růst tím správným tempem (především na začátku), pak pravděpodobně budete muset trávit více času propagováním vašeho obsahu.

Existuje velké množství způsobů a strategií, které můžete využít, když se snažíte propagovat vaši práci. Je dobré vyzkoušet jich několik a zjistit, která z nich vám nejlépe vyhovuje. Já sám jsem zjistil, že kromě všech těchto strategií lze zvýšit viditelnost a čtenost blogu den nebo pár dní po vydání článku. A to hned 11 způsoby. Tyto jednoduché, ale efektivní rady vám zaručí dostatečně rychlý růst blogu, pokud je zvládnete dělat pravidelně. Pojďme se na ně podívat…

  1. Odpovězte na všechny komentáře

Pokud se zdá, že moje články na Quick Sprout získávají stovky komentářů bez větší obtíže, je to proto, že na tom léta pracuji.

Zajistit, aby lidé komentovali vaše články, je těžké. V případě, že váš blog má malou návštěvnost, pak několik komentářů navíc může způsobit, že lidé přidají ten svůj, místo toho, aby odešli číst jinou stránku

Proč stát o komentáře? Ne všichni blogeři se starají o to, aby lidé pod články zanechávali komentáře, ale já ano. Komentáře jsou skvělé z několika důvodů:

  • Jsou jasně viditelným znakem čtenosti vašeho blogu.
  • Získáte díky nim zpětnou vazbu od lidí, na kterých vám záleží nejvíce (vašeho publika)
  • Dá vám to možnost mluvit se čtenáři přímo a osobně
  • Přidávají ke článku obsah navíc, což dále může zvyšovat čtenost

Je na spoustě komentářů něco vyloženě špatného? Nic mě nenapadá.

I když se pod každým mým publikovaným článkem objeví 100 až 200 komentářů, snažím se osobně odpovídat na co nejvíce z nich. Protože většina z nich přichází v prvních 24 hodinách po publikování, vyměřuji si tento čas na odpovědi. Kromě všech ostatních výhod, které jsem vyjmenoval, je dobré, že reakcí na všechny komentáře zdvojnásobíte jejich celkový počet. Tím se opět zvýší viditelná čtenost i obsah na blogu.

A pokud se lidé ozvou zpátky na vaše reakce, tak máte další komentář k dobru. Kromě čistých čísel je ale mnohem důležitější, že odpovídání na komentáře zajistí, aby se v budoucnosti objevovaly další. Určitě jste někdy narazili na články se spoustou komentářů a jednou dopovědí autora. To působí hrozně a odrazuje to ostatní od komentování. Proč psát komentář, když se o ně autor nezajímá a na vaši otázku neodpoví?

 

  1. Buďte hlavními experty na dané téma

Strašně rád vytvářím dlouhé a extenzivní návody, či články se spoustou tipů. Je mnohem lepší se pořádně zaměřit na úzké téma, než se široce vyjadřovat o mnoha věcech povrchně. Mým cílem je vytvořit zdroj, který stojí za to zmínit pokaždé, když se téma, o kterém píšu, objeví někde na Internetu.

Problém je, že takové konverzace či články se neobjevují jenom v den publikování vašeho kvalitního příspěvku na blog – objevují se neustále. A proto je nutné naučit se je monitorovat. Jakmile uvidím, že někdo mluví online o Gmail pluginech, mohu ho odkázat na svůj článek, o kterém si upřímně myslím, že pomůže vybrat ten správný plugin.

Žádná společnost nesleduje informace na webu tak moc, jako Google, a Google Alerts jsou už roky skvělým nástrojem pro odborníky v marketingu. Používá se následovně:

Nastavte si oznámení, která budou ohlašovat, když někdo použije klíčová slova z vašeho článku. Pokud dáte konkrétní slova nebo fráze do uvozovek, tak bude vyhledáváno pouze toto přesné znění. Může se to hodit, pokud dostáváte spoustu oznámení, které neodpovídají tématu vašeho článku. Začněte tím, že na domovské stránce Google Alerts kliknete na “Vytvořit upozornění na…“, kam vepíšete daná klíčová slova a posléze můžete upravit frekvenci či jiné parametry těchto oznámení.

Nejlepší je odpovědět na zmínky o vašem tématu co nejdříve, takže ideální by měla být frekvence “V reálném čase”. To ovšem není pro mnoho lidí úplně praktické, takže si vyberte ten nejkratší interval, který vám vyhovuje.

Poté klikněte na “Vytvořit upozornění” a budete dostávat emailová shrnutí všech veřejných konverzací o vašem tématu. Takto vypadá výsledek pro klíčovou frázi “Gmail plugins” (bez uvozovek).

Jakmile dostanu výsledky, můžu okamžitě otevřít konkrétní články a nechat pod nimi komentář typu:

“Skvělý seznam pluginů, obzvlášť se mi líbí (plugin č. 1) a (plugin č. 2). Já sám jsem sestavil velmi rozsáhlý přehled Gmail pluginů a myslím, že ty, které nejsou zmíněné v článku, by se mohli spoustě lidem hodit. Mrkněte se na to: (odkaz na můj článek),

Pokud zvládnete zanechat takový komentář pod relevantním článkem dostatečně brzo, zvýšíte tím návštěvnost a získáte zpětný odkaz navíc (i když ne tak cenný jako přímý odkaz z jiného článku).

Monitorovací metoda #2: Zmínky hashtagu

Kromě blogů a webů o novinkách, je dobré se také zaměřit na sociální média jako například Twitter, kde je možno snadno zanechat odkaz na váš článek. Přestože Google Alerts zachytí některé zmínky o vašem tématu i na Twitteru, já raději používám specializované nástroje, kvůli větší spolehlivosti a pokročilým vlastnostem.

Existuje mnoho nástrojů, díky nimž lze sledovat aktivitu na Twitteru, ale většina z nich je zpoplatněná. Pro variantu, která je zdarma, zkuste Warble. Warble dokáže sledovat jakákoliv zadaná klíčová slova nebo hashtagy a následně vás upozornit na probíhající konverzace. Prostě si vytvořte účet a klikněte na “setup a new alert.” Poté zadejte klíčové slovo, uživatele (například “@neilpatel”) či hashtag (například “#hashtag”)

Jakmile si nastavíte upozornění, začnou vám přicházet emaily s odkazy na stránku, které vypadají následovně:

Ke všem těmto Tweetům můžu odpovědět komentářem a přidat odkaz na svůj článek. Ovšem buďte opatrní – jestli to přeženete, může být váš účet zablokokován jako spam. Nikdy nezapomeňte posílat normální tweety zároveň s vaší snahou o propagaci.

 

  1. Nezapomínejte svoje články sdílet na sociálních médiích

Není to zrovna revoluční myšlenka, ale každopádně se jedná o nedílnou součást dobré sociálně-mediální strategie. Jakmile vydáte článek, zařaďte jeho sdílení na hlavních sociálních sítích do svého rozvrhu. Rozhodně doporučuji nástroj Buffer, který to udělá automaticky, ale samozřejmě záleží na vás.

Je dobré sdílet článek na Twitteru více než jednou denně a občas jej sdílet v příštích několika týdnech.

Udělat si místo v rozvrhu pro sdílení vaší práce je důležité, protože lidé mají tendenci na to zapomínat a podceňovat, jak důležité sdílení je pro zvyšování návštěvnosti blogu či získávání nových kontaktů na sociálních sítích.

 

  1. Pošlete email celému světu

Neustále říkám, že je nutné budovat pořádný a přehledný emailový adresář. Mimo jiné vám to pomůže i v propagaci vašeho nového článku. Lidé, kteří odebírají váš newsletter či upozornění na články už nyní oceňují vaši práci a témata, o kterých píšete. Proto se jedná o ideální skupinu lidí, která si zaslouží vidět vaše nové příspěvky mezi prvními. Jakmile napíši nový článek na Quick Sprout nebo NeilPatel.com, hned jej odešlu všem v mém adresáři čtenářů.

Je to velmi jednoduchý vzorec, který používám pokaždé. A funguje. Vždy přidám tři odkazy, které vedou k publikovanému článku. Nejdříve příspěvek představím, pak přidám krátkou ukázku a rozloučím se. Můžete si všimnout, že také používám post scriptum (P.S.), abych zaměřil pozornost na Quick Sprout (a své služby). Kromě toho můžete na konci emailu využít místo k tzv. výzvě k akci (call to action), kde své čtenáře poprosíte, aby váš nový článek okomentovali nebo sdíleli na sociálních sítích. Klidně ode mě celý můj vzorec přeberte, pokud si momentálně nevíte rady.

Jakmile budete mít dostatečně velký emailový adresář čtenářů, snadno rozesláním emailu dosáhnete zvýšení návštěvnosti ještě předtím, než začnete svůj článek propagovat kdekoli jinde.

 

  1. Je na čase, aby vám ostatní oplatili laskavost

Možná si to ani neuvědomujete, ale pravděpodobně někomu děláte laskavost skoro pokaždé, když vydáte nový článek. Když zmíníte odkaz na jinou stránku, pomáháte jim znásobit jejich publikum, zlepšit jejich osobní značku a zvyšujete jejich pozici ve výsledcích na nejrůznějších vyhledávačích.

Jestliže ale bedlivě nekontrolují, kdo mluví o jejich obsahu všude na internetu, pak ani nemusí vědět, že jste připojili odkaz právě k jejich stránce. Nikdo nechce číst velké množství nevyžádaných emailů. Ale co emaily, v nichž lidé mluví o tom, že se jim vaše práce líbí natolik, aby na ní odkázali na svém vlastním blogu? To by si rád přečetl každý! A protože jste udělali laskavost jim, je pravděpodobné, že oni rádi udělají laskavost vám.

 

Poté co jim oznámíte, že jste sdíleli jejich obsah s vašimi čtenáři, požádejte, aby se na váš článek podívali a sdíleli jej na oplátku se svým publikem. Ne všichni to udělají, ale mnoho z nich ano. Čím populárnější vaše vlastní stránka je, tím snadnější bude ostatní přesvědčit, aby sdíleli odkazy k vám.

Můžete to napsat třeba takto:

“Předmět: Odkázal/a jsem na Vaši stránku

Dobrý den (Jméno)

Miluji práci, kterou děláte na (jméno stránky). Především se mi líbil (název článku, na který odkazujete), když jsem dělal/a průzkum tématu pro svůj nejnovější článek. Právě proto, že se mi to tak líbilo, jsem neměl/a jinou možnost než Vás zmínit a vložit přímý odkaz na váš článek. Chtěl/a jsem Vám proto poděkovat za skvělý zdroj informací. Pokud budete mít možnost, udělalo by mi velkou radost, kdybyste se podíval/a na můj vlastní článek a zanechal/a komentář s Vaším názorem. Tady je odkaz: (odkaz na článek).

Myslím, že se Vám bude líbit. Velmi bych ocenil/a, kdybyste můj příspěvek sdílel/a s Vašimi čtenáři – za předpokladu, že se Vám zdá dostatečně kvalitní.

Krásný den (Vaše jméno)”

Snažte se být struční, a ne o moc delší než výše zmíněný vzor. Nejenom, že to zvýší kvalitu vašich článků, ale také to rozšíří počet lidí, které můžete oslovit. Aby se vám tahle taktika co nejvíc vyplatila, zkuste psát více o tématech zaměřených na nejrůznější data.

Jedno varování: Neodkazujte na ostatní jenom proto, abyste měli možnost je později poprosit o zpětné odkázání na váš příspěvek. Vždy se snažte najít obsah mimo vaši stránku, který čtenáři skutečně ocení.

Nezapomeňte, že se snažíte budovat dlouhodobé pozitivní vztahy. Když někdo bude sdílet vaše příspěvky nebo je komentovat, klidně napište další děkovný email a nabídněte možnost další spolupráce, ať už vaše komentování na jejich stránce nebo sdílení odkazů.

 

  1. Přidejte se k tajné společnosti blogerů

Tohle je tip především pro začínající blogery, kteří mají problémy získávat nové čtenáře a komentáře pod články. Když začínáte na nule komentářů nebo jenom hrstce, určitě je žádoucí, aby přibývaly další, jak už jsme si vysvětlili výše.

Řeknu vám jedno tajemství. Tohle nás trápí všechny. Ve skutečnosti, většina blogerů je ve stejné situaci jako vy. Takže co kdybyste utvořili vztah mezi vámi a několika blogery ze stejné oblasti, o níž píšete? Jestliže se seznámíte s 5 podobnými blogery, tak najednou všichni získáte 10 potencionálních komentářů pod každým článkem (5 od ostatních, 5 od vás). Je to velmi efektivní a jednoduchá strategie pro nově vznikající blogy. Zařídit se to dá například takto:

 

Krok č. 1: Najděte je

Všichni umíme snadno najít ty nejoblíbenější blogy v rámci našeho tématu, ale ne tolik lidí se pídí po těch méně populárních. Naleznete je několika způsoby. Začněte tím, že do vyhledávače napíšete “nejlepší blogy o (vaše téma)”

Ve většině případů najdete seznamy s více než 50 blogy. Objeví se v nich desítka těch nejnavštěvovanějších stránek, ale také hodně z méně známých blogů, které se na seznamu objevují proto, aby byl článek obsáhlejší. A přesně takové blogy hledáme. Vyhněte se všem extrémně populárním blogům a zaměřte se na ty, které okamžitě nepoznáte.

V tomto případě jsem neznal “Experience: The Blog”, tak jsem se na ně podíval. Hledáme blog, který:

  • Je aktivní, s alespoň jedním příspěvkem měsíčně.
  • Nedostává průměrně více než 10 komentářů pod každým článkem.
  • Má pouze jednoho autora (s nímž se můžete spojit)
  • Obsahuje kvalitní články.

 

Experience blog splňoval všechno. Nějaké komentáře se na něm objevují, ale ne moc a nejnovější článek je z minulého týdne. Navíc všechny příspěvky píše pouze jeden člověk.

Zkoušejte to dokud nenajdete co nejvíce blogů, které odpovídají výše zmíněním kritériím. Další možností je Alltop. Jedná se o digitální adresář stránek, seřazených podle tématu. Přestože se na něm mají objevovat pouze “nejlepší blogy”, obsahuje prakticky každý blog, který se do Alltop přihlásí. Buď najděte svoje téma skrze navigační menu, nebo zadejte klíčová slova do vyhledávače.

Jakmile naleznete odpovídající sekci, jednoduše projděte všechny blogy po jednom, abyste zjistili, jestli odpovídají našim kritériím. Pak klikněte na jejich názvy a dané stránky navštivte.

Nakonec, pokud všechno selže, zadejte do vyhledávače “blog o (vaše téma)”. Přeskočte pár prvních stránek, kde se samozřejmě budou objevovat ty “profláklejší” stránky. Já jsem přeskočil až na devátou stranu výsledků a hned našel zajímavý cíl.

Krok č. 2: Napište promyšlený komentář

Teď, když už máte připravený seznam blogů, je na čase jim pomoci ve zlepšení jejich obsahu. Jestliže se na vytipované stránce nedávno objevil nový příspěvek (cca 1 nebo 2 dny předtím než vám padl blog do oka), tak jej okomentujte. Pokud jsou příspěvky starší, počkejte, než se objeví čerstvější . Přemýšlejte dopředu nad tím, co byste ocenili u komentáře pod vaším vlastním článkem. Pravděpodobně by to byl komentář, který

  • Je relativně dlouhý (alespoň padesát slov),
  • Je specifický (ne jenom “Dobrý článek!”)
  • Uzná úsilí, které jste do článku vložili, a ocení článek samotný.

Tady je dobrý komentář od čtenáře Maham pod předchozím článkem na Quick Sproutu.

Abych byl zcela upřímný, podobných komentářů mám stovky pod každým svým článkem. Všichni moji čtenáři vkládají velkou snahu a přemýšlí o tom, co napíšou a je to znát. Takže si prostě představte, že píšete komentář na Qucik Sprout a zazáříte všude.

 

Krok č. 3 Kontaktujte vámi vybraný blog

Poté, co jste zvládli zvýšit kvalitu obsahu na cílové stránce, autor článku často přímo odpoví či dokonce okomentuje vaše vlastní články. Tak jako tak, jde o to, aby se jednalo o dlouhodobý vzájemný vztah.

Po několika dnech pošlete vybranému blogerovi email, který může znít třeba takto:

“Předmět: Oboustranná výhra pro (jméno blogu)

Ahoj, (jméno)

Možná mě poznáváš z nedávného komentáře pod tvým článkem před pár dny (tohohle: odkaz na článek). Zatím se mi líbilo všechno, co jsem na tvojí stránce četla/a a byla by škoda, kdyby tvoji práci nevidělo co nejvíce lidí. Proto mě napadlo, že bychom si občas mohli vyměňovat komentáře. Krátce řečeno: pošli mi email pokaždé, když vydáš nový článek a já pod ním rád zanechám zanechám dlouhý, promyšlený komentář. Na oplátku by bylo skvělé, kdyby jsi mohla/a udělat to stejné pro můj vlastní blog (adresa vaší stránky). Více komentářů přitáhne více lidí, kteří se přidají ke konverzaci, což nám oběma pomůže s růstem blogu. Prosím, dej mi vědět, jestli máš o takovou spolupráci zájem

Díky za tvůj čas (Vaše jméno)”

Opět, ne všichni budou mít zájem, ale snad se vám podaří najít alespoň pět blogů, s nimiž dokážete navázat smysluplnou spolupráci.

 

  1. Přidejte vaše články na stránky, které shromažďují obsah odjinud

Jedním z nejlepších míst, kam by se vaše články měly dostat, jsou stránky, které sbírají obsah z celého webu. Tzv. “aggregator sites” (agregované/shromážděné stránky) slouží různým komunitám tím, že jednotliví členové mohou přidávat nově nalezené příspěvky, které jsou následně hodnoceny a komentovány. Nejznámější stránkou tohoto typu je Reddit, který se dělí na jednotlivé subreddity – ty poté slouží jako samostatná místa pro shromažďování obsahu. Přestože podobná místa neexistují pro všechna témata, pokud alespoň jedno naleznete, může vám to pomoci ve zvýšení návštěvnosti.

Prvním krokem je tedy samozřejmě nalezení příslušné shromažďovací stránky, kam lidé přidávají příspěvky s tématikou, o níž píšete. Všichni by měli začít na Redditu. Napište některá z klíčových slov do vyhledávače subredditů (po jednom), dokud nenajdete relevantní oddíl, který má alespoň pár tisícovek členů.

Chovejte se ke každému odpovídajícímu subredditu jako k samostatné shromažďovací stránce, protože je možné přidávat příspěvky do více než jednoho subredditu. Kromě Redditu můžete svoje téma najít také na těchto stránkách:

  • Inbound.org (Inbound marketing)
  • Hacker News (Startupy a počítačové technologie)
  • DataTau (Data a statistika)
  • Product Hunt (Vytváření produktů)
  • Biz Sugar (Malé podniky)
  • Lobsters (Technologie)
  • Boxnutt (Obecné)

 

Bohužel, žádný jednoduchý způsob, jak najít správnou stránku tohoto typu pro vaše téma neexistuje. Často jsou také spravovány editory nebo vlastníky stránky, které zamezují lidem propagovat jejich vlastní články. Na druhou stranu lze najít subreddit prakticky pro cokoliv, takže vám vždycky bude zbývat tato možnost.

Klíčové je, že byste se nejdříve měli stát aktivním členem místní komunity, protože pokud si vytvoříte nový účet a hned začnete sdílet svoje články, můžete být označeni za spam. Dejte tomu několik týdnů, komentujte a hlasujte pro obsah z jiných stránek, než se rozhodnete sdílet svoji práci. Na svůj blog odkazujte možná v 10 % případů, kdy se rozhodnete sdílet obsah. Tím si vytvoříte dobrou reputaci a štít proti tomu, aby vás někdo označil jako spam. Jestli jste nováček v oblasti shromažďovacích stránek, podívejte se na můj článek o marketingu za pomocí Redditu. Tipy z něj platí i pro jiné stránky než Reddit.

 

  1. Sdílejte svoje články na fórech

Ještě než použijete tuto strategii, najděte aktivní fórum v oblasti, o níž píšete a staňte s aktivním členem. Stejně jako u předchozího tipu, jestliže jste nový člen, který pouze sdílí obsahy na svoje vlastní články, budete označeni za spam. Napište alespoň 50 komentářů předtím, než vůbec začnete přemýšlet o sdílení vaší práce. Jakmile si ale vybudujete reputaci, mohou fóra fungovat jako skvělý nástroj pro zvýšení návštěvnosti. Navštěvují je lidé, kteří se zajímají o vaše oblíbená témata a mají dostatek zájmu na to, aby si vytvořili účet a diskutovali o nich.

Ne všechny oblasti zájmu mají aktivní veřejná fóra, na kterých stojí za to být přítomen, ale většina ano. Jakmile publikujete příspěvek na vaší stránce (a uděláte všechny ostatní kroky zmíněné v tomto článku), zamiřte do fóra, v němž jste aktivním členem. Nezapomínejte, že přidat pouze odkaz na svůj článek už dnes není košer (budete označeni jako spam nebo vám bude rovnou zablokován účet). Lidé jsou na fóru, protože chtějí o věcech diskutovat a dozvědět se nové věci.

Lidé jsou na fóru, protože chtějí o věcech diskutovat a dozvědět se nové věci. Dejte jim tedy možnost poznat, že máte zájem obohatit jejich znalosti, tím, že vytvoříte stručný, ale zevrubný přehled vašeho článku a formátujete ho přesně jako kterýkoliv jiný komentář na fóru. Dejte si záležet. Pak toto shrnutí sdílejte s ostatními v novém vlákně komentářů a přidejte větu typu:

“Původně jsem tyhle informace publikoval na svém blogu, ale myslel jsem, že udělám menší shrnutí speciálně pro vás. Jestli si chcete přečíst kompletní verzi článku, klikněte sem (odkaz na článek)”

V tom není žádný pokus o manipulaci nebo ošálení. Takhle to napsal Brian Dean, před třemi lety, kdy Backlinko nebylo zatím tak masivně úspěšné, jako dnes:

Nakonec je nesmírně důležité, abyste odpovídali na komentáře, které se pod vaším příspěvkem na fóru objeví. Nejenom, že pak nebudete vypadat jako spam, ale také to pomáhá udržet viditelnost příspěvku v rámci fóra. A povede to k větší čtenosti vašeho vlastního článku.

 

  1. Využijte skupin

Skupiny se podobají fórům, ale většinou mají o něco méně striktní pravidla a vaše reputace záleží více na vaší nedávné aktivitě, protože se o příspěvcích nehlasuje, ani se nepočítá jejich množství. To znamená, že stačí být aktivní třeba týden a už si můžete zajistit solidní reputaci. Můžete se přidat třeba k:

LinkedIn skupinám

Začněte se skupnami na LinkedIn. Nejdříve si najděte tu správnou. Prostě jenom vyhledejte vaše téma ve vyhledávači na vrcholku stránky, ale nezapomeňte vybrat “Skupiny” v menu, které se nachází vlevo od vyhledávače.

Buďte co nejvíce specifičtí, skupin existuje ohromné množství. Najděte 5–10 dobrých skupin, které vám vyhovují. Dívejte se po známkách kvalitní aktivity členů – mnoho skupin se skládá pouze z lidí, kteří spamují svoje odkazy. Co znamená kvalitní aktivita? Každý příspěvek by měl pod sebou mít alespoň pár komentářů nebo lajků. Tím pádem budete vědět, že někdo příspěvky kontroluje a členové se o ně aktivně zajímají. Takto vypadá špatná skupina:

První tři příspěvky, které jsem ve skupině zahlédl, neměly žádné komentáře ani lajky. Kdybyste zde sdíleli svůj článek, asi by to nemělo žádný efekt.

Ale existují i dobré skupiny, když se v nich začnete trochu přehrabovat. Našel jsem jednu, kde měl každý příspěvek alespoň jeden komentář nebo lajk. Některé měli mnohem více.

Přesně o to byste měli stát. Hned na první pohled je vidět, že v této skupině se pohybují skuteční lidé s aktivním zájmem o nový obsah.

 

Facebookové skupiny.

Dalším dobrým zdrojem skupin je Facebook. Většina kvalitních skupin bude uzavřená, což znamená, že vás do ní musí nejprve přijmout. Stejně jako na LinkedIn, existuje spousta skupin plných spamu a ničeho jiného. K nalezení těch správných skupin napište klíčová slova do vyhledávače a výsledky filtrujte přes “skupiny”.

Skvělé na skupinách na LinkedIn i Facebooku, je, že jsou určené k tomu, aby na nich lidé sdíleli svoje myšlenky, práci a obsah. Očekává se, že je budete využívat k propagaci sebe sama. Opět, jako u LinkedInu, budete muset jednotlivé skupiny procházet, abyste poznali, že je v nich dostatečná aktivita.

Ideálně by skupina měla mít alespoň několik stovek členů. Nejlepší je, když jste ve skupinách často aktivní a sdílíte své články den po jejich vydání.

 

  1. Obstarejte si snadné odkazy na články díky sběrným článkům

Články, které se skládají ze zajímavých odkazů, jsou skvělým způsobem, jak přilákat návštěvníky a získat komentáře na vaší stránce. Fungují tak skvěle, že některé blogy je vydávají každý týden. Problém s takovými sběrnými články je, že autorovi trvá hodně dlouho najít dobré příspěvky, které by s ostatními rád sdílel. Vy můžete snadno vytvořit oboustranně výhodný vztah, pro vás i blogery, kteří vytvářejí sběrné články.

 

Krok č. 1: Najděte sběrné články

Naštěstí existuje způsob, jak tyto typy příspěvků nalézet pomocí Googlu (v angličtině).  Hledejte “intitle:roundup” + [vaše klíčové slovo]:

Nejspíš se vám podaří nalézt několik opakujících se sběrných článků v prvních 4–5 stránkách výsledků. Můžete se samozřejmě dívat dál a zkoušet jiná klíčová slova. U většiny témat se vám nakonec podaří najít alespoň 20 takových článků a u některých, jako například Internet Marketing, můžete najít mnohem více.

 

Krok č. 2: Ozvěte se autorům

Jakmile najdete dostatečný počet sběrných článků, je na čase oslovit jejich autory. Jestliže chcete zvýšit vaše šance na úspěch, okomentujte nejdřív několik jejich příspěvků. Při psaní emailu je nejdůležitější zdůraznit, že se snažíte pomoci jim usnadnit jejich práci, ne pouze zviditelnit svoje články. Tady je jednoduchý vzor:

“Předmět: Článek o zajímavých odkazech na (název stránky)

Dobrý den,

nedávno jsem narazil na váš článek, v němž jste se svými čtenáři sdílel/a zajímavé odkazy, a velmi se mi líbila vaše snaha najít to opravdu nejlepší, co za týden vyšlo. Vím, že to musí trvat strašně dlouho. Doufám, že to není příliš smělé, ale zrovna jsem publikoval rozsáhlý článek, který by byl skvělý pro příští seznam (odkaz). Jedná se o velmi detailní a čtivý příspěvek. Mohl/a byste ho zařadit do vašeho článku?

Krásný den

(Vaše jméno) “

Pokud se vám autor ozve, prostě jenom odešlete odkaz na svůj článek a poděkujte. Jakmile bude jasné, že skutečně vytváříte vysoce kvalitní obsah, můžete jim napsat v budoucnosti znova a snadno získáte nový zpětný odkaz do sbírky.

 

  1. Začněte sledovat SEO hodnocení

Zapomněli jste na SEO? Za předpokladu, že jste četli můj příspěvek o přidávání často vyhledávaných klíčových slov do článků, víte, že je nutné zaměřovat se na získávání návštěvníků skrze internetové vyhledávače. Nepůjde to hned, ale je dobré sledovat svoje hodnocení (rank), abyste věděli, jak si vedete.

Pokud už nemáte účet na stránce, která umožňuje sledovat váš rank, tak zamiřte třeba na Pro Rank Tracker, kde je registrace zdarma. Po vydání článku klikněte na “Add URL” a zadejte jméno vaší domény, spolu s klíčovými slovy, které obsahuje váš článek.

To je vše, co zatím musíte udělat. Po 2–4 týdnech si zkontrolujte, že se váš rank zlepšuje. Během týdne se můj článek o gmail pluginech dostal na první stránku výsledků pro heslo “Gmail plugins”, které je v USA vyhledáno průměrně 320 krát za měsíc.

Jestliže váš článek není po měsíci na druhé nebo třetí stránce výsledků, asi jste zvolili klíčové slovo, které je silně spjaté s jinými stránkami a ve vaší pozici s nimi bude těžké soupeřit. V takovém případě upravte článek se zaměřením na snazší klíčové slovo. Lepší je získat větší podíl méně často vyhledávaného hesla, než žádný podíl z populárního.

 

Závěr

Když budete dělat alespoň to, co je obsaženo v mém článku, váš blog poroste. Ale rozhodně doporučuji i další, pokročilejší techniky propagace, jestli vám jde o rychlejší růst. Jak už jsem řekl mnohokrát – klíčem k úspěchu je vytrvalost. Musíte si vytvořit seznam úkolů a udělat je po každém zveřejnění nového článku. To je hlavní rozdíl mezi těmi, kteří uspějí nebo skončí po 6 či 12 měsících aktivity.

Překlad https://www.quicksprout.com/2015/06/22/the-day-after-11-things-to-do-after-you-publish-a-post/

 

Zaujal vás tento článek? Podělte se s námi o váš názor a zanechte nám komentář!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Načítám...