Proneste slovo „ScrapeBox“ před skupinkou white hat SEO praktiků a dostane se vám záplavy ledových pohledů.
Do jisté míry je jejich chování pochopitelné: většina otravných, spamových komentářů na blozích, které vidíte ve spam složkách WordPress Akismet pravděpodobně pochází ze ScrapeBoxu. Ale stejně jako u jakéhokoliv jiného nástroje, i u ScrapeBoxu záleží na tom, jak jej použijete.
Ve skutečnosti považuje většina white hat SEO agentur tento software za jednu z jejich tajných zbraní. A teď vás naučím, jak využívat ScrapeBox k dobrému… a ne zlému.
Scrapebox pro začátečníky
Pro ty z vás, kteří jsou v tomto směru nováčci, ScrapeBox dělá v podstatě dvě věci: prohledává výsledky ve vyhledávačích a automaticky posílá komentáře na blogy. Budeme ignorovat funkci komentářů, protože to je spamová taktika, která nefunguje. Nenechte se zmást jeho jednoduchostí: ScrapeBox je velmi mocný nástroj. Tímto nástrojem můžete lehce zjednodušit desítky monotónních white hat linkbuilding strategií.
Ale než se k tomu dostaneme, dovolte, abych vás zběžně seznámil s tím, jak funguje.
V uživatelském rozhraní ScrapeBox jsou 4 boxy. Fungují takto:
Vlevo nahoře: prochází a sbírá informace z vyhledávacích výsledků
Vpravo nahoře: výsledky sběru
Vlevo dole: nastavení vyhledávačů a proxy serverů
Vpravo dole: automatické komentáře
Budeme úplně ignorovat pravý dolní roh, neboť tato část se používá pouze pro automatické komentáře.
Je zde jedna další významná sekce, na kterou je nutno poukázat: manage lists (spravovat seznamy).
Zde lze snadno seřazovat a filtrovat výsledky, které pro vás ScrapeBox najde.
Jak sklízet výsledky
Začněme s oblastí „Harvester“ (kombajn).
Zde jsou dva důležité oddíly:
„Footprint“ (stopa)
A „Keywords“ (klíčová slova).
„Stopu“ použijete, pokud hledáte něco, co se obvykle objevuje na určitých stránkách. „Powered by WordPress" je například běžná stopa, která se používá při hledání WordPress blogů.
Řekněme, že byste chtěli najít weby s příponou .gov, které mají stránky o výživě. Nejdříve byste zadali site:.gov v oblasti pro footprint.
A napsali byste jakákoli klíčová slova, která chcete zkombinovat s danou stopou. Například, pokud zadáte klíčové slovo „hubnutí“, ScrapeBox bude automaticky hledat: site:.gov hubnutí.
Můžete přidat stovky klíčových slov a ScrapeBox je bude automaticky kombinovat s vaší stopou. Jakmile budete připraveni proces začít, zamiřte k nastavení vyhledávače a proxy.
A zvolte, které vyhledávače chcete použít a kolik výsledků chcete najít. Obvykle se držím Google a projdu 500-1000 výsledků (po asi 200 výsledcích je většina položek stejně irelevantních, nebo pochází ze stránek bez jakékoliv autority).
Když už máte nastavených několik vyhledávacích řetězců, klikněte na tlačítko „Start Harvesting“ (začít sklízet):
Nyní budete mít seznam URL adres ve vaší oblasti pro „URL‘s Harvested“ (sklizené adresy URL):
Kontrola PR
Chcete-li získat z vašeho seznamu co nejvíce, měli byste zkontrolovat PR (page rank) každé stránky, kterou jste našli. Pod „Manage Lists“ (spravujte seznamy) vyberte „Check PageRank“ (zkontrolujte hodnocení stránky - PR):
Zvolte „Check URL PageRank“ (zkontrolovat PageRank URL adresy).
Nyní lze snadno seřadit stránky podle jejich PR.
A můžete odstranit stránky, které spadají pod prahovou hodnotu. Řekněme, že nechcete stránky s PR pod 3. Scrollujte dolů, dokud nenarazíte na stránky s PR2.
Klikněte a scrollujte, abyste zvýraznili tyto výsledky (také můžete podržet shift a vybrat je pomocí tlačítek šipek na klávesnici):
Klepněte pravým tlačítkem myši a zvolte „Remove selected URL from list“ (odebrat vybrané adresy URL ze seznamu).
Filtrování výsledků
Pokud budete pracovat s více vyhledávači, pravděpodobně budete mít ve vašem seznamu pár duplicitních výsledků. Kliknutím na tlačítko „Remove/Filter“ (odebrat/filtrovat) je můžete snadno odebrat ze seznamu.
Zvolte možnost „Remove Duplicate URLS“ (odebrat duplicitní adresy URL).
Pokud nechcete, aby se ve výsledcích vyhledávání zobrazovala vícekrát stejná doména, můžete duplicitní domény odstranit pomocí příkazu „Remove Duplicate Domains“ (odebrat duplicitní domény) z možností Remove/Filter:
Nyní máte čistý seznam seřazený podle PR. Tyto informace můžete exportovat do Excelu nebo do textového souboru kliknutím na tlačítko „Export URL List“ (exportovat seznam URL adres). Poté zvolte možnost exportu, která vám nejvíce vyhovuje (já osobně mám rád Excel).
Použití proxy serverů
Pokud budete používat ScrapeBox pravidelně, proxy servery jsou pro vás naprostou nutností. Pokud budete často dolovat informace s použitím vaší osobní IP adresy, Google ji pravděpodobně zabanuje. Což by pro vás znamenalo konec vyhledávání na Googlu. Naštěstí můžete poměrně snadno najít funkční, veřejné proxy servery zdarma.
A nepotřebujete žádné technické dovednosti na to, abyste je nastavili.
Použití funkce vestavěné ve ScrapeBoxu
ScrapeBox má super funkci, která vám najde a přidá neplacené proxy.
Vydejte se do sekce „Select Engines & Proxies“ (vybrat vyhledávače a proxy).
Klikněte na „Manage“ (spravovat):
V dalším okně vyberte „Harvest Proxies“ (sklízet proxy servery). Vyberte všechny podporované zdroje.
Klikněte na „Start“.
Klikněte na „Apply“ (použít).
Je důležité proxy servery předtím, než je použijete, otestovat. Pokud použijete nefunkční proxy, ScrapeBox prostě nebude fungovat. Klikněte na tlačítko „Test Proxies“ (otestovat proxy servery).
Zvolte možnost „Test all proxies“ (otestovat všechny proxy servery).
Počkejte až ScrapeBox otestuje proxy servery (může to chvíli trvat). Po dokončení uvidíte něco jako tohle:
Klikněte na tlačítko filtr a zvolte „Keep Google Proxies“ (ponechat proxy servery Google).
Stiskněte Save (uložit) a vyberte „Save selected proxies to Scrapebox“ (uložit vybrané proxy servery do Scrapeboxu.“
To vám uloží funkční proxy servery, které Google schvaluje.
Nyní, když už víte jak na to, je na čase použít ScrapeBox pro tvorbu skvělých zpětných odkazů.
Linkbuilding pomocí zdrojových stránek
Resource Page Link Building, tedy linkbuilding pomocí zdrojových stránek, je jednou z nejméně používaných white hat strategií na planetě. Kde jinde ale najdete stránky, které existují výhradně za účelem odkazování na jiné weby? Většina lidí se však této strategii vyhýbá, protože najít tematické seznamy stránek, shánět se po kontaktních údajích a kontaktovat webmastery, to vše je velmi časově náročné. Naštěstí můžete vše výrazně zjednodušit díky ScrapeBoxu.
Nejdříve zadejte jednu z těchto otestovaných stop do ScrapeBox:
- intitle:seznamy (resources)
- inurl:seznamy (resources)
- inurl:odkazy (links)
Ve spojení s klíčovými slovy, která souvisí s vaším podnikáním.
A klikněte na „Start Harvesting“ (začít sklízet).
Seřaďte stránky dle PR a soustřeďte se na cíle s největšími hodnotami.
Nyní exportujte váš seznam, vyhledejte nefunkční odkazy, nebo jen napište vlastníkům webů a proste o odkaz!
Analýza odkazů konkurence
Není nic lepšího než zpětná analýza vaší konkurence. Je to jeden z mála způsobů, jak rychle najít skvělý seznam kvalitních stránek souvisejících s vaším podnikáním, ze kterých se dá získat odkaz. Zatímco OSE, Majestic a Ahrefs jsou skvělé nástroje, je těžké použít je pro weby s tisícovkami odkazů. Vydejte se proto znovu do ScrapeBoxu.
Otevřete ScrapeBox a klikněte na „Addons“ → „Show available addons“ (ukázat dostupné doplňky).
Zvolte ScrapeBox Backlink Checker 2:
A klikněte na tlačítko „Install Addon“ (instalovat doplněk).
Aby doplněk fungoval, musíte mít domovskou stránku vašeho konkurenta v oblasti výsledků sklízení. K tomuto stačí zadat jméno webu:
Nastavte výsledky na 10.
A začněte sklízet.
Odstraňte všechny stránky, ze kterých nemáte zájem odkazovat.
Vraťte se do nabídky s doplňky a vyberte Backlink checker.
Klikněte na „Load URL List“ (načíst seznam URL adres). Zvolte „Load from ScrapeBox Harvester“ (načíst ze Scrapebox Harvester).
Klikněte na „Start“.
Až bude hotovo, zvolte „Download Backlinks“ (stáhnout zpětné odkazy).
A uložte vše jako soubor .txt.
Zavřete Backlink checker a vraťte se zpět do hlavní nabídky ScrapeBoxu. Pod „Manage Lists“ (spravovat seznamy) vyberte „Import URL list“ (importovat seznam URL):
A nahrajte textový soubor, který jste předtím uložili.
Zkontrolujte PR odkazů ve vašem seznamu.
Nyní můžete seřazovat podle PR, takže se lze soustředit jen na položky, které odpovídají vašim nárokům na PR stránky či domény.
Najděte možnosti pro guest posting
Hledání relevantních, autoritativních webů, na kterých by bylo možné publikovat PR článek, je jedním z nejvíce monotónních úkolů, co se linkbuilding strategií týče. Ale pokud jste vyzbrojeni ScrapeBoxem, můžete najít tisíce potencionálních cílů (a vyfiltrovat weby s nízkým PR) během pár minut.
Začněte s pár stopami, které mívají weby, které publikují cizí články, jako například:
- allintitle:pravidla vkládání článků (guest post guidelines)
- intitle:pište pro nás (write for us)
- „hostující blogger“ (“guest blogger”)
A kombinujte je s vašimi cílovými klíčovými slovy.
Skliďte vaše výsledky. Ale tentokrát odstraníte duplicitní domény. Konec konců, stačí najít pouze jeden cizí článek nebo stránku s pokyny, abyste věděli, že tyto příspěvky přijímají.
Klikněte na „Remove/Filter“ (ostranit/filtrovat) a vyberte „Remove Duplicate Domains“ (odebrat duplicitní domény).
Zkontrolujte PR. Vzhledem k tomu, že PR stránky s pokyny není důležité, zvolte možnost „Get Domain PageRank“. To vám ukáže PR domovské stránky.
Nyní to seřaďte podle PR a dejte se do toho!
Kontrola odchozích odkazů
Už víte, že PageRank nemůže růst do nekonečna. A je plýtváním štvát se za tím, abyste získali odkaz ze stránky s vysokým PR, pokud bude obklopen stovkou dalších. Naštěstí můžete s pomocí ScrapeBoxu okamžitě najít počet odchozích odkazů na jakékoliv stránce (nebo stránkách).
Otevřete ScrapeBox a klikněte na „Addons“ → „Show available addons“ (ukázat dostupné doplňky). Vyberte Scrapebox Outbound Link Checker.
A klepněte na tlačítko „Install Addon“ (instalovat doplněk).
Pokud máte ve ScrapeBoxu nahrané domény z vaší „sklizně“, můžete je použít. Otevřete program z nabídky doplňků a klikněte na „Load List“ (načíst seznam). Klikněte na „Load from ScrapeBox“ (načíst ze Scrapeboxu).
Pokud chcete, můžete nahrát seznam URL adres z textového souboru. Zkopírujte a vložte vaše cílové stránky do textového souboru. Pak klikněte na tlačítko „Load List“ (načíst seznam) z doplňku a poté klikněte „Load from File“ (načíst ze souboru).
Když se URL adresa zobrazí v doplňku, klikněte na „Start“.
A doplněk zobrazí počet interních a externích odkazů.
Pokud chcete maximalizovat „šťávu“ každého odkazu, měli byste omezit své cíle na stránky s 50-100 nebo méně odkazy. V takovém případě nejdříve klikněte na tlačítko „Filter“.
A zvolte váš limit:
A doplněk automaticky odstraní všechny URL adresy se 100 nebo více externími odkazy.
Najděte a pomozte stránkám, které jsou infikovány malwarem
Pomáhat webmasterům s infikovanými stránkami je pracná, ale účinná white hat linkbuilding strategie. Někteří vlastníci webů zanedbávají své stránky někdy i po několik měsíců – takže jsou zralé pro hackery. Pokud se do toho vložíte a zachráníte situaci, často vás více než rádi odmění odkazem. Desítky relevantních a infikovaných stránek můžete najít právě i díky ScrapeBoxu.
Neexistuje žádná formule, kterou lze vyhledat stránky infikované malwarem. CMS Pligg však mají sklon mít nadměrné množství infekcí. Pligg stránky můžete najít těmito dvěma formulemi:
- inurl:story.php?title=
- "Minimálně pět znaků" (“Five character minimum”)
Jakmile jsou URL adresy načteny, nainstalujte doplněk Malware and Phishing Filter.
Spusťte doplněk a zvolte „Load URLs from harvester“ (načíst URL adresy z „kombajnu“).
Klikněte na „Start“.
Nástroj vám ukáže, obsahuje-li váš seznam infikované stránky.
Pokud nějaké najdete, rozhodně je nenavštěvujte! Mohou (a také to udělají) infikovat váš počítač malwarem.
Namísto toho zvolte „Save Bad URL‘s to File“ (uložit špatné URL adresy do souboru).
A uložte seznam.
Použijeme další doplněk ScrabeBoxu, jímž získáme kontaktní informace majitele infikovaných stránek: ScrapeBox Whois Scraper. Tento nástroj vám umožní najít informace o vlastnících infikovaných stránek, aniž byste stránku museli sami navštívit.
Jakmile je doplněk nainstalován, spusťte ho. Načtěte soubor infikovaných stránek.
Klikněte na „Start“.
Po dokončení se vám zobrazí seznam jmen, e-mailů, atd.
Uložte soubor. Oblečte si kápi a kontaktujte vlastníky infikovaných webů. Je na čase být hrdinou a zachránit situaci!
Reverzní analýza lokálních SEO citací
Pokud děláte lokální SEO, tak jistě sami víte, že citace (zmínky) jsou mízou vaší kampaně. Nicméně, zpětná analýza lokálních citací konkurence pomocí OSE, nebo jiných nástrojů, nemusí vždy fungovat. Proč? Protože JAT (jméno, adresa a telefonní čísla) nejsou nutně zpětné odkazy, a proto se neukážou v nástrojích pro analýzu odkazů. A bez toho jsou místní komunitní stránky a adresáře v podstatě k ničemu. Ale ne se ScrapeBoxem.
V tomto případě předpokládejme, že se snažíte budovat pozice zubaře z Pawtucket, Rhode Island. Nejdříve proveďte místní vyhledávání v Google:
A navštivte stránku, která je jednou z těch nejvyšších ve výsledcích.
Najděte adresu na postranním panelu, nebo na stránce pro kontakt.
A zkopírujte tuto adresu do oblasti klíčových slov ve Scrapebox.
Důležité: Ujistěte se, že adresa je na jednom řádku.
A vložte adresu ulice do uvozovek (pokud to neuděláte, vyhledávače vám někdy hodí výsledky, které nemají přesně stejnou adresu).
A přidejte několik variant názvu ulice. Díky tomu najdete všechny zmínky, i když budou uvedeny jako „ave.“ namísto „avenue“ nebo „rd.“ místo „road“, „ul.“ místo „ulice“.
Závěrem – ve výsledcích nechcete vidět stránky firmy, kterou zrovna zpětně analyzujete. A pokud má web danou adresu v postranním panelu nebo v zápatí (což má spousta podniků), tak zjistíte, že vaše výsledky jsou přeplněné stovkami stránek z jedné domény. Tomu se můžete vyhnout, pokud přidáte -site: k vašemu vyhledávanému klíčovému slovu. Tento operátor brání vyhledávači v tom, aby vám ukázal jakékoliv stránky z vámi zadané domény.
Přidejte to na konec klíčových slov, které jste už zadali do ScrapeBoxu.
A klikněte na „Start Harvesting“ (začít sklízet). A měli byste najít tuny zmínek, které by jinak nebylo možné najít.
White hat komentování na blozích
Ačkoliv je ScrapeBox neblaze proslulý kvůli automatizovaným spamovým komentářům, je překvapivě užitečný i pro white hat komentování. ScrapeBox lze použít k rychlému nalezení spousty autoritních a relevantních stránek, kde můžete manuálně napsat komentář.
Nejdříve zadejte jeden z těchto příkladů (jsou jich stovky) do Scrapebox harvester, díky čemuž najdete stránky, které povolují komentáře:
- site:.edu „musíte být přihlášeni, pokud chcete komentovat“ (popř. “you must be logged in to comment”) (To je obzvláště dobré, protože stránky, které vyžadují přihlášení, se tímto vyhýbají spamu)
- site:.edu „přidat komentář“ (“post a comment”)
- „přidat nový komentář“ (“post new comment”)
Poté zadejte několik klíčových slov, jež souvisí s vaším podnikáním, do pole klíčových slov.
A klikněte na „Start Harvesting“ (začít sklízet). Když získáte výsledky, měli byste je uspořádat podle PR a vymazat všechny, které jsou pod jistou prahovou hodnotou (pro komentáře na blozích je nejlepší řadit dle PR jednotlivých stránek, nikoli dle PR domovské stránky).
Seřaďte podle PR:
A odstraňte všechny stránky, které za to nestojí.
Pokud máte rozsáhlý seznam a chcete si své cíle vybírat pečlivě, měli byste také zkontrolovat počet odchozích odkazů.
Tentokrát načtěte seznam ze ScrapeBoxu:
A odfiltrujte ty, které mají příliš mnoho externích odkazů.
Nyní můžete výsledky uložit a použít je jako váš pracovní seznam.