SEO optimalizací eshopu se rozumí optimalizování a nastavení internetového obchodu tak, aby byl atraktivní pro algoritmy internetových vyhledávačů (Google, Seznam …).

Samotné vytvoření neoptimalizovaného eshopu nebude fungovat, protože se o něm lidé nedozvědí.

Částečným řešením problému by mohlo být nasazení reklamní PPC kampaně, za kterou se ovšem platí nemalé peníze a jde spíše o podpůrnou propagaci, než o hlavní motor. Jejím jediným efektem je totiž přivádět potenciální zákazníky na web. Nikoli však, dělat z nich zároveň zákazníky.

SEO služby jsou tedy daleko komplexnějším a efektivnějším řešením, které zlepšuje pozici webu v organickém výsledku vyhledávání, zvyšuje návštěvnost a také konverzní poměr (z návštěvníka se stane zákazník).

Jedná se o všestranné zkvalitnění všech vnitřních (On-page) a vnějších (Off-page) faktorů webové stránky. Jinými slovy jde o vytvoření příjemného prostředí na webu, které stimuluje návštěvníky k uskutečnění nákupu, a také o budování cest vedoucích na váš web.

Nejde přitom o kosmetické úpravy na základě vkusu, ale o optimalizaci technických funkcí, které jsou navzájem propojeny. Některé aspekty SEO optimalizace jsou běžným návštěvníkům webu viditelné, jiné jsou skryté a ostatní se nacházejí mimo web, a přesto mají určitý vliv a roli.

Eshop nelze optimalizovat stejným způsobem, jako například firemní stránky sloužící jako jednoduchá prezentace. Některé dílčí nastavení, procesy a funkce webu jsou pro eshopy na rozdíl od firemních stránek nezbytná či důležitější a naopak.

Nejdůležitější aspekty optimalizace eshopu:

  • Snippets / Rich Snippets
  • Rychlé načítání stránek
  • Registrace do srovnávačů zboží
  • Struktura – ropracovaná, intuitivní
  • Jednoduchá orientace na webu
  • Důraz na podrobný popis zboží
  • Důraz na kvantitu a kvalitu fotek, obrázků či videí produktů
  • Funkce filtrace zboží podle parametrů (značka, barva, funkce…)
  • Funkce hodnocení zboží (bodování + recenze)
  • Online chat
  • Funkce nákupního košíku
  • Propojení webu s platební bránou pro online platby
  • Možnost registrace pro odběr newsletterů a emailing
  • Propojení se sociálními sítěmi

Více informací o procesech SEO optimalizace a jejich kompletní rozpis najdete na stránce SEO služby.

V nejlepším případě je dobré web optimalizovat již během jeho tvorby (Tvorba e-shopu). Pokud však máte svůj eshop již vytvořený, obvykle ho není žádný problém optimalizovat.

Začněte se SEO optimalizací co nejdříve!

Přivedeme vám nové zákazníky a zvýšíme vaše tržby!