CO JE TO AIDA (MODEL)

    AIDA pochází z anglické zkratky slov:

    1. A (attention)
      • Reklama by měla přitáhnout pozornost diváka (pomocí vhodného titulku PPC reklamy, banneru, odkazu ve vyhledávači nebo nadpisu na webu)
    2. I (interest)
      • Vyvolat v něm zájem o daný produkt (krátký, výstižný text, který potenciálního zákazníka přinutí kliknout pro více informací)
    3. D (desire)
      • Přesvědčit o výhodách produktu (vyvolání potřeby něco mít, působení na emoce)
    4. A (action)
      • Přimět ho k akci (objednávce nebo k přímému nákupu)

     

    Někdy se objevuje jako:

    • AIDYA
      • „Y“ znamená jako „Yes“ - ano, rozhodnutí k nákupu)
    • AIDAS
      • „S“ jako „satisfaction“
      • po zakoupení produktu je zákazník spokojen, doporučuje jej ostatním a sám jej opakovaně nakoupí
    • AIDAC
      • „C“ jako „conviction“ (přesvědčení zákazníka)
    • AIDACS
      • vyjadřuje složitá fakta ve zjednodušené verzi aplikovatelné jako všeobecný vzorec (postup)
      • dokáže usnadnit pochopení taktiky propagace

     

    Další modely:

    • LSB - z anglických slov „look-stay-buy“
    • ADAM - z anglických slov „attention-interest-desire-memory“
    • DIPADA - definition-idetification-proof-acceptance-desire-action

     

    Tyto modely úzce souvisí s marketingovým mixem.

    Marketingový mix

    • Popisuje taktiku, jak dosáhnout marketingového cíle
    • Výběr nejvhodnějších nástrojů, technologií a standardů k dosažení předem naplánované cíle
    • Kromě toho je nutné specifikovat konkrétní skupinu uživatelů a taky způsob, jak vyjádřit propagaci produktu či služby – k tomu nám pomůže plánování internetové strategie (kvalitní web, texty, využití SEO, plánování vhodné formy reklamy atd.)

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046