Obecně se jedná o proces či cíl procesu, během kterého se získává některé z aktiv. Jde například o předměty, věci či osoby. Pokud bychom tento pojem zúžili na oblast marketingu, tak je akvizice proces získání zákazníka.
Mnohdy je tento proces zautomatizovaný, například pokud jde o PPC reklamu.
Jak se akvizice realizují?
Kampaně vedoucí k akvizici zákazníka mají mnoho podob. Můžou to být outdoorové billboardové kampaně, reklama v rádiu, televizi či tištěných mediích. V současnosti jsou také velmi populární virální videa.
Jak je to u online marketingu?
- Akvizice obsahových webů.
- Guest posting, tedy zveřejňování článků s odkazy na partnerských webech.
- Affiliate programy.
- Kampaně se zapojením influencerů.
- Emailing, například formou newsletterů.
Počet kanálů
Ve většině případů se využívá většího množství kanálů najednou, přičemž akvizice nových zákazníku je vždy dražší než retence těch stávajících. Proto kampaně akviziční i retenční na sebe plynule navazují.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů