CO JE TO ASTROTURFING

    Astroturfingem se rozumí neetická marketingová metoda, často označována jako forma guerilla marketingu. Astroturfingové kampaně jsou nejvíce rozšířené v oblastech reklamy, politiky a showbyznysu.

     

    Původ názvu

    Význam toho slova pochází od názvu firmy AstroTurf, která se specializuje na prodej umělých trávníků, tedy na produkt, co se snaží vypadat co možná nejvěrněji, ale ve skutečnosti je umělý. Stejně jako umělý trávník se astroturfing soustředí na vytváření klamných dojmů.

     

    V praxi

    Cílem těchto kampaní je vyvolat v široké veřejnosti velmi pozitivní, přirozené a nadšené reakce na dané zboží, službu či politickou ideu, a zároveň zahladit stopy po tomto promyšleném strategickém sdělení. Tyto reakce jsou tedy v závěru uměle vytvořené a zinscenované.

     

    Využití

    V astroturfingu je nejhojněji využíváno masmédií, v poslední době se však do hry dostal i internet, kde je vynakládána snaha o ovlivňování lidí v rámci nejrůznějších diskuzí na fórech či sociálních sítích a v anketách. Dále se praktikuje i zakládání blogů, kde je konkrétní produkt vychvalován.

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046