CO JE TO ATRIBUČNÍ MODEL

    CO JE TO ATRIBUČNÍ MODEL

    Atribuční model je pravidlo nebo soubor pravidel, podle kterých rozděluje analytický nástroj zásluhy za konverze mezi jednotlivé kontaktní body na konverzní trase. Konverzí se obecně rozumí situace, kdy návštěvník webových stránek vykoná provozovatelem chtěnou akci, která mu přináší zejména obchodní užitek. Může se jednat o objednávku, registraci, nebo třeba přihlášení k odběru newsletteru.

    Díky atribučním modelům si provozovatel webových stránek nebo e-shopu může udělat lepší představu o výkonu svých reklam. Pomocí atribučních modelů může zvolit, jaké zásluhy budou mít na konverzi jednotlivá kliknutí či provedené akce. Pomohou mu také optimalizovat konverzní trasu uživatele, tedy způsob, jakým uživatel postupuje, než požadovanou akci provede. Je důležité si uvědomit, že hodnota konverzí závisí na použitém atribučním modelu. Existuje jich totiž několik.

     

    Atribuční modely v Google Analytics:

    • Poslední interakce
      • konverzi a její hodnotu si připíše poslední místo v cestě
    • Poslední nepřímý proklik
      • hodnotu získá poslední kanál, ze kterého zákazník proklikl před uskutečněním konverze
    • První interakce
      • konverzi a její hodnotu si připíše první místo v cestě
    • Lineární
      • hodnota je rozdělena mezi všechna místa v cestě
    • Nárůst v čase
      • největší hodnotu získají body, které jsou časově nejblíže konverzi
    • Na základě pozice
      • největší hodnotu získá první a poslední místo a zbytek poměrně rozdělí mezi ostatní místa v cestě

     

    Využívání atribučních modelů pomáhá oslovit zákazníky v dřívější fázi nákupního cyklu, sladit model se svým podnikáním a zlepšit nabízení cen, díky lepší představě o výkonu svých reklam.

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046

    >