CO JE TO B2C

    Model B2C (z anglického výrazu „Business to Customer“) se zaměřuje na konečného spotřebitele neboli fyzickou osobu. Tento koncept bývá používán jak v on-line prostředí, tak i v rámci běžného fyzického nakupování, kdy se firma snaží zákazníka přimět ke koupi jejich produktů.

     

    Jak to funguje?

    Z hlediska e-commerce se prodávají především informace, zboží a poskytuje se reklamní prostor. Je to podobné, jako bychom běžný obchod převedli do online prostředí.

    Zákazník na 1. místě

    Tak jako v běžném marketingu je důležité:

    • Informovat zákazníka
      • v on-line prostředí to může být web, který slouží jako náhražka papírového letáku a informuje zákazníka o nabídce produktů
    • Zaujmout zákazníka
      • na základě „letáku“ je třeba ho přimět, aby si můj web prohlédl
    • Přimět ke koupi
      • vrcholem se pak stává samotná koupě, kdy se zákazník rozhodne a zboží či službu skutečně koupí

    Pro tento model je na rozdíl od B2B důležité poznat cílovou skupinu a využít co nejvíc marketingových nástrojů.

     

    Cíl

    Hlavním cílem tohoto konceptu je tedy získat a následně si udržet zákazníka.

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046