CO JE TO BANNEROVÁ SLEPOTA

    Bannerová slepota (anglicky Banner Blindness) je v dnešní době již hodně rozšířený jev. Jedná se o podvědomé ignorování grafické reklamy (=bannerů). V minulosti se na internetu nacházelo méně forem reklamy, jednou z nich byly i bannery, které se rychle rozšířily. Jejich podoba a umístění se víceméně neměnili a lidé si na ně zvykli a přestali si jich na internetových stránkách všímat. Problém spočívá v tom, že návštěvníci stránek nevnímají bannery i v případech, kdy by je obsah reklamy běžně zajímal.

     

    Důsledky

    Bannerová slepota tak způsobuje značné snížení CTR bannerů (Click Through Rate = míra prokliku, poměr mezi počtem zobrazení reklamy a kliknutí na ni). V důsledku tvůrci vymýšlí stále výraznější a agresivnější reklamy, ale nad bannerovou slepotou se dá vyzrát jinak. Stačí k tomu kreativní přístup, zajímavý koncept a kvalitní zpracovaní.

     

    Původ

    Tento pojem byl poprvé zaznamenán, popsán a pojmenován ve studii o tom, jak uživatelé vnímají grafické reklamy, s názvem Banner Blindness: Web Searchers Miss Obvious Links z roku 1998.

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046

    >
    to top