BTL je zkratka z anglického sousloví „Below The Line“, do češtiny tlumočená jako podlinková reklama. Jde o označení druhu reklamy, který je specializován na přímé oslovování zákazníků. Pod BTL lze kupříkladu zahrnout podporu prodeje, direct mail, osobní prodej, sponzoring, PR, spotřebitelské soutěže, věrnostní programy, mobilní marketing, event marketing apod.
ATL
Protipólem BTL reklam jsou ATL reklamy. ATL je zkratkou pro „Above The Line“, v češtině nadlinková reklama. Kloubí v sobě všechny nepřímé druhy komunikace prováděné skrze masmédia. Mluvíme zde například o rádiu, televizi, tisku, internetu a out-of-home reklamách.
TTL
V moderních učebních je možné se dočíst i o TTL, tedy „Through The Line“. V češtině je TTL známo jako integrovaná komunikace, reklama 360 stupňů či v doslovném překladu jako reklama skrze linku.
V praxi
Doporučovanou komunikační strategií je kombinace obou přístupů – ATL i BTL.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů