CO JE TO CESTA ZÁKAZNÍKA

CO JE TO CESTA ZÁKAZNÍKA

Pojem Cesta zákazníka spadá do marketingové strategie a je součástí tvorby nadšených zákazníků, kteří jsou klíčem k úspěšnému podnikání. Podnikatelé by tak měli prioritně získávat a udržovat zákazníky tak, aby si zboží či službu užili na maximum.

Cesta, kterou by měl zákazník projít, aby o dané firmě věděl veškeré informace a mluvil o ní v superlativech, se skládá ze 7 kroků a je nazývána marketingovým trychtýřem. Cílem každého podnikatele je spokojený zákazník, který si koupí to, co nabízíme, je s tím spokojený a doporučuje naše produkty a služby ve svém okolí. Kroky vedoucí k úspěšnému podnikání:

  1. Krok – poznání a upoutání pozornosti

Jde o první kontakt s potenciálním zákazníkem, kdy je třeba ho zaujmout tak, aby z vás nespustil oči. K tomu slouží např. reklamy na internetu (Google, Seznam, Facebook), plakáty, billboardy či veletrhy.

  1. Krok – získání zájmu a pozornosti

Vaše nabídka musí zákazníka zaujmout tak, aby vám dal zpětnou vazbu v podobě kontaktu (telefonní číslo nebo e-mail …).

  1. Krok – důvěra

Po tom, co vás zákazníci poznali, se musíte snažit dále o jejich vzdělávání, inspiraci a ukazovat jim, že jste pro ně tou nejlepší volbou, která je mohla potkat. Na základě toho budou pak důvěřovat nejen vašemu podnikání, ale i vám samotným.

  1. Krok – vyzkoušení

Není nic lepšího než osobní zkušenost. Zákazníkům tak můžete nabízet ochutnávky, testery, zkušební provoz apod. zdarma nebo za symbolický poplatek. Díky tomu si zákazník produkt nebo službu vyzkouší, zjistí, že mu vyhovuje a nemá tak problém s koupí.

  1. Krok – koupě

Po vyzkoušení přichází další krok, kterým je samotný nákup. V tomto kroku se potenciální zákazník stává opravdovým zákazníkem, o kterého je třeba pečovat.

  1. Krok – opakování

Správný podnikatel se o své zákazníky stará i nadále. Musí být však trpělivý v komunikaci a spojovat příjemné s užitečným – např. oslovit zákazníka u příležitosti jeho narozenin.

  1. Krok – doporučení

Pokud jsou zákazníci spokojeni, nemají problém s tím, aby šířili a doporučovali své zkušenosti s vámi a vašimi službami dále mezi své blízké, přátele nebo kolegy. Nesmíte na ně však tlačit a nutit je k tomu, aby za vás tlačili na prodej.

 

Na závěr je důležité zmínit fakt, že strategie cesty zákazníka nemá za cíl prodat zákazníkům vše ihned, ale jedná se o dlouhodobé směřování, kdy na sebe jednotlivé kroky plynule navazují.

ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

KONTAKTUJTE NÁS

Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046

>