ClickTale je označení pro webovou analytickou aplikaci, díky které je možné dokumentovat a pozorovat vzorec chování uživatelů webových stránek.
4 hlavní faktory
ClickTale sleduje čtyři hlavní faktory, mezi něž patří klikací heatmapy, skrolovací mapy, analýza formulářů a videa. Klikací heatmapy pracují na bázi barevného rozlišení neproklikávanějších míst webu. Skrolovací mapy rovněž pracují s barevným spektrem, ale tentokrát je analyzováno, do jaké hloubky se návštěvníci proklikávají. Analýza formulářů se soustředí na celkovou interakci uživatele s formuláři na webech a hledání slabin v této problematice. U videí je monitorován stisk myši a konkrétních kláves každého jednotlivého návštěvníka webových stránek.
V praxi
Používání aplikace je velmi podobné jako u bezplatného Google nástroje „Google Anylytics“. V prvém kroku je třeba vložit dva fragmenty javaskiptového kódu. Výsledky analýzy lze sledovat přes webové rozhraní.
Cena
ClickTale nabízí zdarma zkušební verzi, rovněž lze však vyzkoušet jednu z placených možností, přičemž nejlevnější z nich je verze Bronze, která vyjde na 99 dolarů za měsíc, v přepočtu tedy zhruba 2 300 Kč.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů