Buzz marketing je forma marketingu založená na vyvolání určitého rozruchu kolem nějaké značky. Princip je založen na vypuštění příběhu (šokující, zábavný, zajímavý nebo kontroverzní) do světa, a pokud je strategie úspěšná, dosahuje k velkému počtu lidí. Účelem takové reklamy je zaujmout pozornost co největší části společnosti a rozpoutat diskuzi mezi lidmi (tzv. Word of Mouth marketing) a v médiích. Za součást Buzz Marketing můžeme považovat i virální marketing (šíření sdělení na internetu, kde ho uživatelé sdílí s druhými). Pokud je kampaň opravdu úspěšná, převezmou na sebe šíření média a o publicitu je postaráno.
Proč právě Buzz Marketing?
Obrovskou výhodou Buzz Marketingu je jeho nízkonákladovost, o to těžší je však připravit kampaň, která zafunguje. O Buzz Marketing usiluje mnoho velkých světových zadavatelů reklamy, ale způsobit, aby se příběh rozšiřoval, vyžaduje zkušenosti a je nutné vše promyslet do detailů, kampaň se může snadno obrátit proti samotné firmě.
Tvorba této netradiční formy reklamy je způsobena zvyšováním cen a snižováním účinku klasických podob reklamy, které zákazníka nezaujmou tolik, co buzz reklamy. Buzz Marketing je považován za jednu z nejúčinnějších reklam vůbec.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů