Co je to cílová stránka?
Cílová stránka (nebo také cílová URL) je stránka webu, jejímž hlavním cílem je, aby se zde uživatel (návštěvník) změnil v zákazníka. Tím je myšleno, aby provedl akci, která úzce souvisí se zaměřením stránek (např. zakoupil nabízené zboží, dokončil nákup, nebo alespoň vyplnil kontaktní formulář a zanechal údaje pro případné další kontaktování), tedy došlo ke konverzi.
Cílová stránka se většinou odlišuje jak od domovské stránky (tzv. homepage), tak i od detailu produktu. Mělo by se tedy jednat o zcela samostatnou, avšak důkladně marketingově propracovanou stránku, věnovanou obvykle jednomu konkrétnímu produktu nebo službě.
Rozdíly mezi cílovou stránkou a homepage nebo detailem produktu jsou zejména tyto:
- Cílová stránka bývá obvykle obsahově úzce zaměřená
- Cílová stránka by měla vhodně a hlavně důvěryhodně navazovat na obsah, ze kterého se na ni uživatel dostal
- hlavním úkolem cílové stránky je přesvědčit návštěvníka ke konverzi
Online marketingoví experti k vašim službám
Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!
Další definice pojmů