CO JE TO CLICK RATE / CLICK THROUGH RATE (CTR)

    Jedná se o dva podobné pojmy z oblasti internetové reklamy, které se však mnohdy nesprávně zaměňují. Zatímco click rate označuje míru kliknutí, click through rate je mírou prokliku.

    Click rate

    Je to poměr počtu kliknutí na reklamu vůči počtu zobrazení oné reklamy. Tento ukazatel tím pádem měří efektivitu reklamy, alternativně celé reklamní kampaně. Vyjadřuje se v procentech a počítá se podle následujícího vzorce:

    Click rate (%) = objem kliknutí na reklamu / objem zobrazení reklamy * 100

    Tato míra však pořád klesá, a to hlavně v důsledku tzv. „bannerové slepoty“. Pro marketingové kampaně z toho plyne, že se musejí nestále zdokonalovat, vše ještě lépe směřovat k cílovým návštěvníkům a přizpůsobovat znění textu včetně adekvátní volby klíčových slov, pro která se mají zobrazovat.

    Click rate se objevuje rovněž v e-mail marketingu, kde určuje počet návštěvníků, kteří klikli na daný odkaz např. v newsletteru, v poměru k objemu uživatelů, kterým byl tento odkaz (reklama) ukázán.

     

    Click through rate (CTR)

    Jde naopak o míru prokliku na danou reklamu či reklamní kampaň. CTR označuje procento uživatelů, kteří z reklamního inzerátu došli až na cílový web inzerenta, popř. dokonce uskutečnili akce vyhovující cílům (došlo ke konverzi), které mohou mít libovolnou podobu.

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046