Pojem e-government vznikl ve Velké Británii v roce 1999, kdy britská vláda chtěla dosáhnout efektivní komunikace za pomocí informačních technologií. Tímto pojmem se označuje komunikace s institucemi státní a veřejné správy. Komunikace je v elektronické podobě. Jejím cílem je, aby styk veřejnosti a úřadu byl snadnější a také kvůli úspoře času. Měla by se zvýšit s ním efektivita a fungování orgánů. Teoreticky i ušetření financí.
Dělení do 3 kategorií:
- Elektronická státní správa
- Interní elektronická komunikace ve státní sféře
- Elektronické dodavatelské řetězce
Výhody pro občana:
- Rychlé a snadné jednání s úřady státní správy
- Vyřizování v pohodlí domova „online“
- Rychlý přístup k informacím
- Možnost vyřizovat úřední záležitosti pomocí mobilního telefonu, PC apod.
Výhody pro státní správu:
- Lepší využití lidských zdrojů, finančních zdrojů
- Vyšší výkonnost a účinnost státní správy
- Zlepšení vzájemné komunikace
ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM
Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!