E-mail marketing, případně zkráceně e-mailing, je jeden z kanálů tzv. přímého marketingu. Souhrnně označuje činnost, jejímž cílem je propagace produktu či služby prostřednictvím e-mailové zprávy.
K čemu slouží e-mail marketing?
- Budování důvěry mezi vámi a potenciálním zákazníkem.
- Ke komunikaci, například během vyřizování objednávky.
- Zdroj hodnotných informací, které můžete zákazníkovi poskytnout.
- Budování návštěvnosti – bývá největším zdrojem návštěvnosti některých webových stránek.
- Budování značky.
- Připomenutí se zákazníkovi, vyvolání jeho zájmu.
- K prodeji.
Jaké jsou jeho výhody?
- Nízká cena za doručení v porovnání s ostatními druhy marketingu. Některé služby jsou dokonce bezplatné do jisté velikosti databáze kontaktů, například 1000 e-mailů.
- Měřitelnost, která je výrazným pozitivem jakékoli on-line reklamy, ve srovnání například s rádiem či novinami.
- Prakticky hned vidíte, kolik lidí otevřelo e-mail, kolik se jich prokliklo na webovou stránku apod.
- Cílení na jednotlivé skupiny uživatelů. Často bývá personalizovaný, což vyvolává pocit důvěry.
- Možnost udělat hromadnou rozesílku prakticky jedním kliknutím.
Jak získat e-mailovou adresu a vybudovat databázi kontaktů?
Standardně se využívá různých pop-up oken, tedy formulářů, které se zobrazí při vstupu na web. E-mail se většinou získává „výměnou“ za něco jiného, například:
- Pravidelný newsletter
- Vstup do členské sekce
- Bonusový obsah
- V rámci soutěže apod.
Podmínkou pro jeho získání je potvrzení souhlasu uživatele v souladu s GDPR.
Co je to newsletter?
Newsletter je jeden ze základních nástrojů e-mail marketingu, jehož prostřednictvím se přihlášenému uživateli zasílají užitečné informace či nabídky, a to většinou na pravidelné bázi, například jednou měsíčně. Součástí takového newsletteru bývá také propagační prvek (CTA – call-to-action), který vyzývá k akci – nákupu, předplacení, prokliku na web apod.
Jakou e-mailingovou službu vybrat?
Existuje široká škála společností, které tuto službu. Většinu služeb je nutné si předplatit, například český SmartEmailing, ale existují i služby, které do určité velikosti vaší databáze nabízejí službu v omezeném fungování zdarma, například zahraniční MailChimp.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů