CO JE TO E-MAIL MARKETING (E-MARKETING)

    E-mail marketing, případně zkráceně e-mailing, je jeden z kanálů tzv. přímého marketingu. Souhrnně označuje činnost, jejímž cílem je propagace produktu či služby prostřednictvím e-mailové zprávy.

     

    K čemu slouží e-mail marketing?

    • Budování důvěry mezi vámi a potenciálním zákazníkem.
    • Ke komunikaci, například během vyřizování objednávky.
    • Zdroj hodnotných informací, které můžete zákazníkovi poskytnout.
    • Budování návštěvnosti – bývá největším zdrojem návštěvnosti některých webových stránek.
    • Budování značky.
    • Připomenutí se zákazníkovi, vyvolání jeho zájmu.
    • K prodeji.

     

    Jaké jsou jeho výhody?

    • Nízká cena za doručení v porovnání s ostatními druhy marketingu. Některé služby jsou dokonce bezplatné do jisté velikosti databáze kontaktů, například 1000 e-mailů.
    • Měřitelnost, která je výrazným pozitivem jakékoli on-line reklamy, ve srovnání například s rádiem či novinami.
    • Prakticky hned vidíte, kolik lidí otevřelo e-mail, kolik se jich prokliklo na webovou stránku apod.
    • Cílení na jednotlivé skupiny uživatelů. Často bývá personalizovaný, což vyvolává pocit důvěry.
    • Možnost udělat hromadnou rozesílku prakticky jedním kliknutím.

     

    Jak získat e-mailovou adresu a vybudovat databázi kontaktů?

    Standardně se využívá různých pop-up oken, tedy formulářů, které se zobrazí při vstupu na web. E-mail se většinou získává „výměnou“ za něco jiného, například:

    • Pravidelný newsletter
    • Vstup do členské sekce
    • Bonusový obsah
    • V rámci soutěže apod.

    Podmínkou pro jeho získání je potvrzení souhlasu uživatele v souladu s GDPR.

     

    Co je to newsletter?

    Newsletter je jeden ze základních nástrojů e-mail marketingu, jehož prostřednictvím se přihlášenému uživateli zasílají užitečné informace či nabídky, a to většinou na pravidelné bázi, například jednou měsíčně. Součástí takového newsletteru bývá také propagační prvek (CTA – call-to-action), který vyzývá k akci – nákupu, předplacení, prokliku na web apod.

     

    Jakou e-mailingovou službu vybrat?

    Existuje široká škála společností, které tuto službu. Většinu služeb je nutné si předplatit, například český SmartEmailing, ale existují i služby, které do určité velikosti vaší databáze nabízejí službu v omezeném fungování zdarma, například zahraniční MailChimp.

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046