CO JE TO EYE TRACKING

    Eye Tracking slouží ke sledování pohybu lidského oka. Doposud byl využíván především pro vojenské účely, například jako součást přileb letců při zaměřování cílů. V současné době ovšem nachází využití také v oblasti webdesignu a on-line reklamě.

     

    Jak vypadá Eye Tracking v praxi?

    Vysvětleme si to na příkladu testování webové stránky či reklamního sdělení. Před počítač se posadí tester s kamerou snímající pohyb jeho očí. Během toho, co prochází webovou stránku, kamera zaznamenává nejen pohyb očí, ale také délku sledování jednotlivých prvků či fakt, že tester některé prvky úplně přehlédl nebo ho nezaujaly.

     

    Jak vypadá výstup Eye Trackingu?

    Výstupem jsou tzv. heatmapy, které bychom mohli přirovnat k snímkům termovize při měření úniků tepla staveb. Místa, kde je velká koncentrace sytých barev (červená, žlutá), testera nejvíce zaujala. Naopak místa, která jsou v barvách bledých (modrá, zelená), testera vůbec nezaujala nebo je jen letmo přehlédl.

    Takovýto výstup je velmi efektivní a získané informace lze dále použít pro úpravu rozložení jednotlivých prvků na stránce, k přesunu pozornosti na jiné prvky.

     

    Jaká je cena Eye Trankingu?

    Bohužel kvůli časové, ale i technické náročnosti je takové měření poměrně drahou záležitostí. Na druhou stranu lze říct, že výsledky takového měření jsou naprosto objektivní a napomáhají ke zkvalitnění služeb.

     

    Zajímavý fakt na závěr

    Bylo změřeno, že pokud je na měřeném webu postava otočená čelem k testerovi, jeho pohled směřuje na tvář postavy a nezajímají ho ostatní prvky. Naopak v případě, že je na webu fotografie postavy, která se dívá určitým směrem, podívá se jím i tester.

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046