CO JE TO KONTEXTOVÁ REKLAMA

    Jedná se o metodu využití klíčových slov, při které se reklamy zobrazují v závislosti na obsahu webových stránek. Základem je shoda klíčových slov: ta jsou zastoupena v textu webové stránky, vedle něhož se objeví reklama, odpovídající předdefinovanému klíčovému slovu. Například inzeráty výrobce motorek jsou zobrazené vedle klíčového slova "motokros". Pokud hledá uživatel článek o tomto tématu, zároveň ho to konfrontuje s vhodnou reklamou, navázanou přímo na výsledky vyhledávání SERP. Metoda může být problematická, pokud se klíčová slova vyskytují v souvislosti s nějakou dramatickou událostí (nehodou).

     

    Kontextová reklama se užívá jak v textové tak v grafické podobě, může být využito i logo nebo banner. Výhodou je zaměření na cílovou skupinu či konkrétního zákazníka, který nemusí dělat vůbec nic, aby se mu zobrazila cílená reklama (což je přínosné např. pro firmy, které na trhu nejsou etablované).

     

    Kontextovou reklamu umožňuje spolupráce tří stran:

    1. Provozovatele systému, povolujícího zadávání inzerce (například Seznam Sklik, Google AdWords, Google AdSense)
    2. Provozovatele webu, zapojeného do tohoto systému
    3. Inzerenta, který si volí způsob a formu reklamy

     

    Dva základní způsoby přiřazování kontextové reklamy:

     

    • pasivní -> na základě kontextové shody s obsahem textu
    • aktivní -> přiřazení nejenom v závislosti na obsahu textu, ale i v závislosti na chování uživatele na internetu; nástroje analyzují, jaké zboží uživatel kupuje, jaký jazyk preferuje či které stránky nejčastěji navštěvuje

     

    K analýze účinnosti kontextové reklamy lze použít např. rozhraní Seznam Sklik, Google AdWords či správce reklam sítě Facebook. Detailnější rozbor poskytuje Google Analytics.

     

    Rozdíl mezi kontextovou reklamou a PPC reklamou

     

    Kontextové reklamě se někdy chybně říká PPC reklama. Pojem kontextová reklama však označuje metodu, pomocí které se reklamy přiřazují k příslušným stránkám, zatímco PPC (pay per click) odkazuje na způsob placení za reklamu. PPC můžeme chápat jako jeden z modelů kontextové reklamy, kde zadavatelé platí jen tehdy, když na jejich inzerát někdo klikne. K výhodám PPC inzercím patří efektivita, dobrá měřitelnost a kontrola nákladů. Dle potřeb lze využít i modely PPV (cena za zobrazení), PPA (cena za akci) nebo PPT (cena za čas).

     

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046