Jedná se o souhrnné označení propagace produktu, služby a dalších aktivit v oblasti internetu.
Hlavním cílem online marketingu je pomoc vedoucí k navyšování návštěvnosti webu, zvyšování povědomí o značce nebo i získávání nových zákazníků skrze webové stránky (navyšování konverzního poměru). Tyto děje nazýváme marketingové cíle a mohou se různit. Při plánování strategie i samotnému nasazení vybraných metod a procesů je využíváno nespočtu nástrojů a úzce i široce zaměřených postupů.
Obecnými druhy online marketingu jsou např.:
- Inbound marketing
- Má za úkol formovat vztah s možným zákazníkem po delší dobu. Vyskytuje se ve formě zábavného obsahu, který také pomáhá nebo vzdělává.
- Outbound marketing
- Tento druh marketingu se stará především o propagaci samotnou. Nesnaží se tedy přilákat co nejvíce zákazníků k sobě, ale dostat se mezi co nejvíce zákazníků.
Hlavní nástroje a metody:
- Internetové stránky
- Propracovaná prezentace nebo e-shop. Bez nich veliké množství online marketingových metod ani nelze nasadit.
- V praxi se využívá i tzv. mikrostránek – jednoduché, často propagující pouze jeden produkt.
- SEO
- Snaha o dosažení lepšího umístění webových stránek ve výsledcích vyhledávání internetových vyhledávačů.
- Sociální sítě
- Oslovení možné klientely pomocí Facebooku nebo Twitteru je v dnešní veliký trend. Pouhými několika tahy lze zasáhnout obrovské spektrum lidí, které lze velice přesným způsobem specifikovat na základě údajů o uživatelích.
- PPC (Pay Per Click)
- Neboli reklama ve vyhledávačích – tuto metodu řadíme k výkonnostnímu marketingu. Tato metoda využívá různá textová sdělení nebo lákavé bannery k nalákání zákazníka
- E-mail marketing
- Maily, které většina z nás rovnou maže, nebo dává do spamu. Jedná se však i tak o vysoce úspěšnou metodu. Za pomoci tzv. „newsletterů “ a „autoresponderů“ se formuje vztah mezi odesílatelem a příjemcem.
A mnoho dalších …
Jak v praxi vypadá propagace společnosti online, to vám nejlépe přiblíží naše studie SEO.
Jak na SEO v roce 2022, abyste prorazili do TOP 1 - kompletní návod
Následující článek slouží jako wiki příručka pro naše začínající zaměstnance, v níž vysvětlujeme, jak na SEO. Probíráme v ní nejen praktické základy optimalizace pro vyhledávače (SEO), ale i trochu pokročilejší koncepty.
Další definice pojmů