CO JE TO PŘÍSTUPNOST WEBU (ACCESSIBILITY)

    Strategie tvorby webových stránek směřuje ke zprostředkování jejich obsahu co největšímu počtu uživatelů. Charakteristikou, která tento aspekt popisuje, je tzv. přístupnost webu. Tato veličina vyjadřuje poměr uživatelů schopných uváděné informace bez překážek přečíst k celkovému počtu uživatelů, jež danou stránku navštíví.

     

    Její míra závisí především na strukturalizaci obsahu, která umožní překonání co největšího počtu potenciálních bariér, jež mohou uživatelům v získání informací bránit.

     

    Jedná se o:

    • vlastní zdravotní omezeními – zahrnující např. barvoslepost, zrakové vady, dyslexii, neschopnost využívat běžné ovládací prvky apod.,
    • technický charakter a provedení – takovými překážkami jsou nejčastěji zastaralé verze nebo minoritní typy operačních systémů,
    • typ zařízení – v tomto směru je omezením především nekompatibilita zobrazování či jiných čtecích technik s použitým kódem.

     

    Přístupnost webu obvykle snižují konkrétní technické aspekty, kterými jsou:

    • čitelnost a dostupnost zobrazovaných informací,
    • srozumitelnost a přehlednost struktury webu,
    • vhodné odkazování rozšiřující povědomí uživatele o diskutované problematice,
    • intuitivní a dobře pochopitelné ovládání,
    • optimální řešení programového kódu stránky umožňující vhodné zobrazování na jakémkoliv zařízení / prohlížeči.

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046