CPM (celými slovy Cost per Mile) v překládáme jako cenu za 1 tisíc zobrazení reklamy. Tento pojem je využíván v oblasti online reklam, konkrétně u modelu PPV (Pay per View). Smysl je v tom, že si inzerující zobrazující danou reklamu sám stanoví:
- cenu za 1 000 zobrazení reklamy
- konkrétní umístění reklamy
Inzerent pak platí za každé jedno zobrazení reklamy. Příkladem je cena 10 Kč CPM, kdy ho 1 zobrazení reklamy přijde na 1 haléř. Běžnou mírou prokliku je proto u většiny případů výše 0,1 %. Pro zúčastněné to představuje výdělek, který obdrží při každém zobrazení reklamy s CPM na stránce, která je ve vašem vlastnictví.
Ti, kteří využívají model CPM, jsou soupeřící konkurenti, a proto zobrazí vždy jen ty nejvýkonnější reklamy. Pokud inzerenti chtějí, aby se jejich reklamy často zobrazovaly, musí nabízet vyšší cenu než ostatní s CZP (cenou za proklik).
Reklamy s CPM mohou být:
- grafické
- textové
Jak grafické, tak i textové reklamy jsou ale vždy otázkou konkrétní plochy pro umístění.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů