NYNÍ NOVĚ: případové studie našeho SEO!
Číst případové studie

    CO JE TO CPT (COST PER THOUSAND)

    CO JE TO CPT (COST PER THOUSAND)

    CPT (Cost per Thousand) má stejný význam jako CPM neboli cena za 1 000 zobrazení. Udává nám ceny reklam placených dle počtu jejich zobrazení. CPT se obvykle pohybuje v rozmezí desítek korun, kdy záleží na cílení daného webu. Výjimkou mohou být výrobky či služby s očekávaným vysokým ziskem, kde se jednotka CPT může vyšplhat až do výše stovek korun.

    Nejčastěji se využívá v televizi nebo tisku. CPT má za úkol porovnávat nákladnost reklam na daných serverech, tiskových titulech, TV, rádiích a jiných médiích.

    Důležité je CPT vždy počítat pro vybranou cílovou skupinu – např. věkovou 25+, na kterou je kampaň naplánována a následně zacílena.

    Příkladem může být magazín XYZ, kde 1 celostrana vyjde cenově na 150 000 Kč. Čtenost magazínu je v cílové skupině 25+ celkem 30 000 čtenářů na vydání. CPT se vypočítá takto:

    CPT => 150 000 Kč / 30 = 5 000 Kč

     

    Je třeba brát v potaz, že každý media typ je lidmi vnímán jinak a není možné srovnávat CPT v tisku, rádiu, internetu apod. Důvodem je fakt, že půlminutový rádiový spot vyvolá u příjemců jiný efekt než např. jednostránkový novinový inzerát.

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046

    >