V překladu znamená Cross-selling křížový prodej. Jedná se o techniky a strategie prodeje produktů a služeb zákazníkům. Dále se dá říci, že je i jednou z metod týkající se řízení vztahů se zákazníky.
Cross-Selling má 2 základní cíle, kterými jsou:
- zvýšení počtu zákazníků
- zvýšení celkových objednávek pomocí doporučování produktů a služeb
Strategie cross-sellingu je nejčastěji využívána v internetových obchodech (e-shopech), kdy pomocí všelijakých nástrojů operativně reaguje na zájmy zákazníků. Například sleduje produkty, které jsou nejčastěji objednávány, a následně je detailně vypisuje u příslušných výrobků.
Dále je využíván i u národních a mezinárodních institucí, čímž jsou myšleny např. banky nebo pojišťovny. Příkladem je pojišťovna, která svým klientům, kteří u ní mají životní pojištění, nabídne i pojištění automobilu (např. za zvýhodněnou cenu nebo se slevou).
V poslední řadě se tato technika prodeje vyskytuje i v nabídce služeb, kdy se 2 kooperující firmy dohodnou, že si budou vzájemně pomáhat nabídkou služeb. Prostředí internetu je pak na základě takového cross-sellingu ještě efektivnější.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů