CO JE TO DIRECT MARKETING (PŘÍMÝ MARKETING)

    Direct marketing (v překladu jako Přímý marketing) je jedním ze způsobů marketingové komunikace, jehož úkolem je oslovování zákazníků pomocí přímých adresních oslovení, jakými jsou např. telefony, e-maily či osobní kontakt. Dalšími nástroji, které direct marketing používá, jsou např. letáky, katalogy nebo teleshopping. Oproti klasické reklamě je tento druh marketingu levnější a účinnější. Od ostatních nástrojů marketingu se liší hlavně tím, že se zaměřuje na konkrétní koncové uživatele.

     

    Má 2 základní cíle, kterými jsou:

    • získání okamžité odezvy od zákazníků
    • budování dlouhodobých vztahů se zákazníky

    Důležité je mít kvalitní databázi zákazníků, která obsahuje nejen kontaktní údaje, ale také data pro roztřiďování uživatelů, což pak slouží k ještě efektivnějšímu zacílení na konkrétní potřeby daných skupin zákazníků.

     

    Mezi výhody direct marketingu patří:

    • zacílení na konkrétní uživatele
    • spolehlivost
    • rychlost
    • možnost změn např. u cen
    • dlouhodobé vztahy se zákazníky
    • možnost tvorby a práce s databází

     

    Existuje několik druhů přímého marketingu:

    • telemarketing (prostřednictvím telefonu)
    • direct mail (prostřednictvím přímého e-mailu)
    • zásilkové katalogy produktů a služeb ve vizuální podobě
    • teleshopping (s přímou odezvou)
    • integrovaný přímý marketing

     

    Direct marketing lze využívat všude, kde nejsou zákazníci anonymní a je možno je oslovit přímo (osobně). Musí se ale dbát na to, že díky oslovování koncových uživatelů je nutné řídit se platnou legislativou a neposílat tak např. nevyžádané reklamy neboli spamy.

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046

    >
    to top