CO JE TO DIRECT MARKETING (PŘÍMÝ MARKETING)

    CO JE TO DIRECT MARKETING (PŘÍMÝ MARKETING)

    Direct marketing (v překladu jako Přímý marketing) je jedním ze způsobů marketingové komunikace, jehož úkolem je oslovování zákazníků pomocí přímých adresních oslovení, jakými jsou např. telefony, e-maily či osobní kontakt. Dalšími nástroji, které direct marketing používá, jsou např. letáky, katalogy nebo teleshopping. Oproti klasické reklamě je tento druh marketingu levnější a účinnější. Od ostatních nástrojů marketingu se liší hlavně tím, že se zaměřuje na konkrétní koncové uživatele.

     

    Má 2 základní cíle, kterými jsou:

    • získání okamžité odezvy od zákazníků
    • budování dlouhodobých vztahů se zákazníky

    Důležité je mít kvalitní databázi zákazníků, která obsahuje nejen kontaktní údaje, ale také data pro roztřiďování uživatelů, což pak slouží k ještě efektivnějšímu zacílení na konkrétní potřeby daných skupin zákazníků.

     

    Mezi výhody direct marketingu patří:

    • zacílení na konkrétní uživatele
    • spolehlivost
    • rychlost
    • možnost změn např. u cen
    • dlouhodobé vztahy se zákazníky
    • možnost tvorby a práce s databází

     

    Existuje několik druhů přímého marketingu:

    • telemarketing (prostřednictvím telefonu)
    • direct mail (prostřednictvím přímého e-mailu)
    • zásilkové katalogy produktů a služeb ve vizuální podobě
    • teleshopping (s přímou odezvou)
    • integrovaný přímý marketing

     

    Direct marketing lze využívat všude, kde nejsou zákazníci anonymní a je možno je oslovit přímo (osobně). Musí se ale dbát na to, že díky oslovování koncových uživatelů je nutné řídit se platnou legislativou a neposílat tak např. nevyžádané reklamy neboli spamy.

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046

    >