CO JE TO E-COMMERCE

    E-Commerce neboli česky E-komerce je široká platforma, díky níž jsou realizovány různé způsoby obchodu, které využívají ke svému fungování a jsou založeny na moderních technologiích. V dnešní době jsou stále více rozšiřovány na úkor klasické směny peněz za zboží „u pokladny”.

     

    Prostředky, skrze které je realizován, jsou samozřejmě internet, který se v dnešní době mimo počítače velice často využívá ve smartphonech, figurují zde ale také platební karty využívající terminály. Do pojmu E-Commerce však můžeme zahrnout také kromě samotného procesu transakce také reklamu, která nás donutí si požadovaný výrobek koupit, dále také obchodní komunikaci, která je uskutečňována mezi zákazníkem a prodejcem. Tento pojem můžeme shrnout jako vše, co vede k tomu, abychom si koupili určitý produkt či službu. Tato síť komunikací, reklam, nabídek, plateb a další služeb nám vytváří celek, který můžeme označit jako odnož elektronického podnikání – tedy E-bussiness.

     

    Hlavním jeho pilířem jsou obchody vyskytující se na internetu – tedy tzv. e-shopy, kde můžeme nakupovat nejrůznější druhy zboží, služeb atd.

     

    V síti E-Commerce rozlišujeme konkrétně čtyři druhy uskutečňovaných vztahů, a to vždy podle postavení zákazníka a obchodníka v těchto vztazích. Jedná se o:

    • Vztah mezi dvěma obchodníky – mohou jednat o cenách atd.
    • Vztah obchodník – zákazník, kdy obchodník nabízí zákazníkovi nějaký svůj produkt nebo službu
    • Vztah zákazník – obchodník, kdy zákazník poptává po obchodníkovi nějaký jeho výrobek či službu
    • Vztah zákazník – zákazník, kdy dochází ke vzájemné komunikaci mezi dvěma zákazníky o konkrétních možnostech či informacích o daných produktech či službách.

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046