Facebook Ads je druh reklamy využívaný k propagaci firmy nebo produktu na sociální síti Facebook. Její výhodou je možnost oslovit najednou širokou základnu uživatelů sítě – potenciálních zákazníků, a možnost reklamu mířit na přesně definovanou cílovou skupinu. Pro tyto své výhody patří dnes mezi nejpoužívanější typ reklamy. Jedná se o placenou službu (cena se stanovuje jako PPC – platba za proklik, nebo PPV – platba za zobrazení).
Facebook advertisements se zobrazují na počítačích v pravém sloupci stránky, kde mají vyhrazena dvě až tři místa pod sebou. Druhou možností jsou tzv. in-stream reklamy, které se zobrazují zařazené mezi příspěvky uživatelů (na počítačích i mobilních zařízeních). U inzerentů jsou oblíbenější, jsou účinnější, ale také dražší. Uživatel je pozná podle popisu „sponzorováno“.
Komu se reklama zobrazí?
Výběr cílové skupiny probíhá na základě několika kritérií z profilu uživatelů (lokalita, pohlaví, věk, klíčová slova, vzdělání, pracoviště, stav). Místa pro zobrazení reklamy jsou nabízena v aukci.
Jak postupovat při tvorbě reklamní kampaně na Facebooku
Nejprve je nutné stanovit si účel a cíle reklamy. Sem můžeme zahrnout např.:
- Propagace příspěvků – má za úkol zvýšit zájem o obsah příspěvku, počet komentářů, sdílení, „To se mi líbí“
- Propagace stránky – slouží k získávání zákazníků – uživatel bude označením stránky „To se mi líbí“ dostávat nové příspěvky stránky na svou „zeď“
- Nasměrování návštěvníků na web – kliknutí přesměruje uživatele přímo na webové stránky firmy, čímž se zvýší jejich návštěvnost
- Zvýšení počtu konverzí na webu – měřit počet nákupů produktu po zhlédnutí reklamy
- Získávání instalací aplikace – měřit počet instalací aplikace na základě shlédnutí reklamy
- Zvýšení zájmu o aplikaci – nasměrovat uživatele do oblastí aplikace, např eshop
- Oslovení lidí v okolí firmy – nastavit vzdálenost, zvýšit prodej v kamenné prodejně
- Zvýšení návštěvnosti události – propagace události
- Zvýšení počtu zhlédnutí videa – reklamy s videem jsou velmi účinné, navíc se rychle šíří sdílením mezi uživateli
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů