Gamifikace se řadí mezi nové formy marketingu, tedy všeobecně nová forma komunikace značek se zákazníkem. Spočívá v přenášení herních prvků mimo počítačové hry do reálného prostředí a je založená na interakci. Způsobů jak se s touto myšlenkou dá pracovat, je několik. Jejich cílem je vytvořit něco odlišného a pro účastníka atraktivního, aby se cítil uvolněně a sám toužil po tom, aby mohl v této aktivitě pokračovat.
Základní principy gamifikace:
- sbírání bodů a odměn
- zlepšování vlastností
- vytváření žebříčků
- propojení se sociálními sítěmi
- příběh, návaznost
Oblíbeným způsobem je využívání avatarů v profilech, získávání bodů, odznaků a ocenění spolu s žebříčky pro sledování pokroku a porovnávání s ostatními uživateli. Nejrůznější výzkumy zabývající se gamifikací ukázaly, že má na jednotlivce pozitivní účinky. V současné době tak gamifikaci můžeme řadit mezi oblíbené techniky marketingu i z pohledu zákazníků.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů