Termín ghostwriting označuje psaní textů, obvykle odborných nebo uměleckých, bez nároku na přiznání autorských práv. Skutečný autor – ghostwriter – píše na objednávku pro zadavatele a sám zůstává v anonymitě. Podle zadání se liší podíl ghostwritera na výsledném díle.
Častým zadáním pro anonymní spisovatele jsou:
- autobiografie známých osobností
- články do časopisů
- odborné texty
- analýzy
- scénáře či texty písní
Výše zmíněným termínem se rozumí obecně jakékoliv psaní se záměrným zamlčením jména autora, kdy je autorství připsáno jiné osobě. Pokud mluvíme o psaní obchodních textů pro weby, blogy, PR článků a jiných marketingových sdělení, používá se častěji termín copywriting. Copywritera si najímá majitel stránek nejčastěji za účelem tvorby textů v rámci dosažení cílů na optimalizaci stránek pro vyhledávače (SEO).
Online marketingoví experti k vašim službám
Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!
Další definice pojmů