Společnost Google můžeme dnes již nazvat celosvětovým fenoménem. Má zastoupení po celém světě a poskytuje mnoho služeb. Tím nejvyužívanějším a nejznámějším dílem této společnosti je její fulltextový vyhledávač Google.
Zdá se to neuvěřitelné, ale ten se potýká denně v průměru se dvěma miliardami dotazů, což ho řadí na celosvětově první příčku v používání mezi podobnými aplikacemi, mezi nimiž v současné době těžko hledá konkurenci.
Svou dominanci si získal díky v té době revoluční technice procházení informací, kterou mají na svědomí Sergey Brin a Larry Page, spolužáci ze Stanfordovy univerzity. Ti totiž vytvořili algoritmus s názvem Google Page Rank, který v té době stál o mnoho výše než několik jemu podobných a díky kvalitě dosahovaných výsledků si okamžitě vydobyl monopol na tomto poli. Čím je tedy vyhledávání výjimečné?
Schopnost pracovat s delšími texty
Page Rank, který se využíval na seřazování výsledků, byl jen jednou z mnoha přínosů nově vytvořeného algoritmu. V době, kdy tento systém vznikal, ostatní vyhledávače nebyly schopny pracovat s frázemi – zkrátka pokud jsme napsali delší text do textového pole, neporadil si s ním efektivně. Toto však změnil program od společnosti ze Silicon Valley, poněvadž fráze a delší texty mu již nečinily problém.
Metoda vyhledávání
Potíže tehdejším vyhledávačům také činilo to, že své výsledky shromažďovaly podle jednotného klíče – určily si konkrétní kritéria, podle kterých má být text zadaný uživatelem na internetu nalezen – a těch bylo málo. Aplikace vytvořená Pagem a Brinem však pracuje s mnohem více kritérii než tehdejší vyhledávače a dává si pozor na to, aby na jednotlivé kritérium nebyl kladen přehnaný důraz a neovlivnilo to tak negativně výsledek. Toto eliminuje pominutí mnoha potencionálních výsledků, které by mohly být zatraceny.
Nakonec se zastavíme u samotného vzniku názvu společnosti. Google je totiž slovní hříčka ze slova „googol”, což je matematický výraz pro číslovku jedna a sto nul.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů