Co je to guerilla marketing?
Guerilla marketing je pojem s původem v 80. letech v USA. Označuje se tak netradiční, nápaditá až extravagantní kampaň, která se mimo jiné vyznačuje nízkými náklady na realizaci. Název odkazuje na guerillový boj, který se vyznačuje podobnými atributy.
Charakteristiky
- Originalita – na začátku musí stát nápad – zajímavý, neotřelý, chytlavý
- Nízký rozpočet – pro guerillový marketing je typický malý objem finančních prostředků nutný k realizaci akce, čímž se stává ideální zbraní malých podniků v konkurenci s velkými protihráči na trhu
- Rychlý cílený úder – stejně jako guerillový boj, i marketing se odehrává rychle, nečekaně, v dobře zmapovaném terénu a útočí na předem stanovenou cílovou skupinu
- Nutnost zaujmout – akce musí vyvolat zájem cílové skupiny, proto může být extravagantní, vzbuzující emoce, nekonvenční, šokující, humorná
- Sekundární publicita – k zvýšení úspěšnosti proběhlé akce je nutné zaujmout média a prostor sociálních sítí, který má velký potenciál pro šíření informací bez nutnosti finančního vkladu (virální marketing)
Pro jeho efektivitu si guerilla marketing oblíbili i velké firmy, které si sice mohou dovolit klasickou kampaň, ale nepodceňují sílu kreativního marketingu.
Online marketingoví experti k vašim službám
Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!
Další definice pojmů