NYNÍ NOVĚ: případové studie našeho SEO!
Číst případové studie

    Co je to Hashtag

    Co je to Hashtag

    Co je hashtag vyplývá jednoduše z překladu. Je určen k označení konkrétních témat. Samotné slovo vzniklo spojením dvou výrazů z anglického jazyka:

    • HASH – anglický výraz pro symbol křížku „#“.
    • TAG – anglický výraz pro „značku“ či „označení“

     

    Tvorba

    Na začátku vždy stojí křížek, za kterým následuje dané téma. Slova za „#“ se píší bez mezer a diakritiky. Někteří uživatelé kvůli přehlednosti začínají nová slova v rámci jednoho označení velkým písmenem, není to ale podmínkou.

     

    Přínos

    • Hashtag slouží k uspořádání nesetříděných dat, která proudí napříč jednotlivými sociálními sítěmi jako je Twitter, Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest, Youtube a další. V současné době je využíván uživateli na více než dvaceti světových sociálních sítích.
    • Prostřednictvím hashtagů mohou uživatelé dohledat příspěvky s podobným obsahem a tedy i osoby se stejnými zájmy.
    • Hashtagy jsou využívány jako nedílná součást komunikace se zákazníky v kampaních online marketingu. Fungují na principu internetových odkazů, které uživatele dovedou k tematicky shodnému obsahu.
    • V minulosti se díky hashtagům podařilo upozornit na problémy se sexuálním obtěžováním pomocí kampaně MeToo nebo shromažďovat důležité informace v případě hurikánu Sandy z roku 2012. Historicky prokazatelných situací, kdy hashtagy pomohly při různých katastrofách a krizích je hned několik.

     

    Vznik

    Za období vzniku hashtagů lze považovat konec 20. století, kdy jej členové komunity kolem Internet Relay Chat sítí začali umisťovat před jednotlivá slova. Cílem bylo označit konkrétní témata, kanály či skupiny.

    Touto komunitou se dále inspirovali uživatelé Twitteru, kteří chtěli takovým označením slov uspořádat nesetříděné proudy informací, které se na sociální síti denně objevovaly.

    Po roce 2007, kdy Chris Messina navrhl, aby se v jednotlivých tweetech symbol křížku užíval k označení komunit, skupin, témat a značek, se hashtagy  považují za nedílnou součást celé sociální sítě Twitter.

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046

    >