Na otázku co je Internetový katalog by se dalo jednoduše odpovědět tak, že představuje logické uspořádání odkazů na konkrétní webové stránky, které jsou rozděleny do kategorií a ty se pak dále člení na samostatné subkategorie podle významu a konkrétního tématu.
Proces vzniku katalogů
Provozovatelé mohou přidat do katalogu odkaz na svůj web po jednoduché registraci. Ve většině případů se za tuto službu nic neplatí. Výjimečně, v případě oborových katalogů, může být vyžadován poplatek, nebo umístění zpětného odkazu na web zájemce o zařazení do katalogu.
Internetové stránky katalogu jsou převážně v režii majitele. Samotné zveřejnění může trvat dny, týdny, ale i měsíce, protože se jedná o službu, která je náročná na lidské zdroje. Časová prodleva vzniká v důsledku kontroly odkazů ze strany editorů.
Po následném schválení návrhu se odkazy zveřejňují a tím se vytvářejí jednotlivé kategorie, které zahrnují tematicky podobné webové stránky.
Kvalita katalogů
Je dána počtem a kvalitou odkazů, které se v katalogu vyskytují. Na kvalitu katalogu má vliv také způsob třídění a celkový počet kategorií a subkategorií.
Internetový katalog versus internetový vyhledavač
Hlavní rozdíl spočívá v tom, že internetový katalog je tvořen ručně, a proto je mnohem náročnější na lidské zdroje. Internetový vyhledávač je automatizovaný. Stránka s výsledky vyhledávání se zobrazuje na základě zadaných klíčových slov.
Zjistěte více o analýze klíčových slov jako předpokladu úspěšných SEO služeb, poznejte, jak probíhá e-shop SEO a optimalizace webů vůbec. Naše společnost dělá nejen optimalizaci webu v Praze, ale stará se i o to, abyste měli na toto téma stále co číst!
Jak na SEO v roce 2022, abyste prorazili do TOP 1 - kompletní návod
Další definice pojmů