Tvorba microsite je užitečnou metodou propagace a prodeje konkrétního produktu či služby. Stránka tohoto typu může být vstupní branou pro vaši reklamní kampaň, ale i posilou vašeho hlavního webu jako takového.
Pod pojmem microsite se rozumí samostatné weby malého rozsahu (často třeba pouze jednostránkové), zato značného konverzního potenciálu.
Díky svému užšímu zaměření mohou podrobněji informovat o daném produktu a zároveň nabádat k jeho koupi, ať již prostřednictvím vbudovaného formuláře nebo odkazu na vaše hlavní stránky.
Právě provázanost s vaším hlavním webem dělá z microsite také nástroj zvýšení návštěvnosti vašich stránek. Hraje tak svou nezastupitelnou roli v rámci linkbuildingu, respektive SEO jako takového.
Obsah
Tvorba mikrostránek jako živá voda pro váš web
Vedle možnosti přímého prodeje určitého produktu je microsite, jak již bylo zmíněno, vhodná i ke zvyšování návštěvnosti vaší domovské stránky pomocí zpětných odkazů. Děje se tak v podstatě dvěma způsoby:
- Referral traffic
Jedná se o návštěvnost vašich stránek pocházející ze samotného odkazu na jiném webu (tedy microsite)
Jedná se o návštěvnost přímo z výsledků vyhledávání. Pokud jsou vaše mikrostránky kvalitní, napomáhají svou autoritou k růstu organických pozic webu, na nějž odkazují!
Podoba samotné mikrostránky se může různit. Může jít o mikrostránku komerční, zaměřenou primárně na konverzní prodej – typickým zástupcem takovýchto mikrostránek jsou jednostránkové landing pages. Nebo může nabýt i podoby tematického blogu, poskytujícího veškeré informace k hledanému tématu. Možností je nepřeberně.
Tvorba microsite (mikrostránek)
- Vytvoříme vám síť kvalitních podpůrných miniwebů
- Přívedeme na váš web více relevantních návštěvníků
- Vybudujeme vám přední pozice ve vyhledávání
- Tematické satelitní blogy
- Produktové landing pages
Tvorba microsite, někdy nazývána také jako tvorba podpůrných webů nebo mikrostránek, je v podstatě jedním mnoha typů zpětných odkazů. Tvorba zpětných odkazů je u nás součástí celku zvaného SEO.
Zpětné odkazy mají za úkol zvyšovat návštěvnost hned dvěma způsoby:
- Refferal traffic:
Lidé přicházejí na váš web z jiného webu přímo pomocí odkazu, který je na něm umístěn.
- Organic traffic:
Lidé váš web našli ve výsledcích vyhledávání, protože kvalitní zpětné odkazy přispívají k růstu organických pozic.
Více informací o zpětných odkazech naleznete na naší stránce o budování zpětných odkazů. Zjednodušeně řečeno, na oné mikrostránce se nachází účelový, obvykle velmi úzce zaměřený obsah související s vaším primárním webem a odkazem a přesměrováním na něj. Má tedy jak pasivní, tak i aktivní funkci.
Jak má vypadat tvorba Microsite
Jak vyplývá již z názvu, jedná se o rozsahově malé stránky, které mají čistě podpůrný charakter. K prodeji produktů a služeb stále slouží primární web.
Účelem je s mikrowebem pomocí odkazu vedoucího z něj budovat již výše zmíněný referální a organickou návštěvnost.
Velmi často jde o weby pouze s jednou velmi propracovanou stránkou bez jakýchkoli dalších podstránek – tzv. landing page. Podpůrné stránky mají vytvářet jakýsi trychtýř, pomocí něhož zachytíte více potenciálních zákazníků a pošlete je na váš primární web. Případně jim nabídnete produkt či kontaktní formulář přímo na oné mikrostránce.
Celá stránka bývá obvykle věnována jednomu konkrétnímu produktu, službě, nebo jejich částem. Fungují ale také nekomerční, informativní sdělení v podobě tematických blogů. I lidé, kteří momentálně pátrají po informacích souvisejících s vaším produktem mohou být vašimi potenciálními zákazníky.
Jak moc jedna mikrostránka ovlivní návštěvnost a pozici primárního webu ve vyhledávání závisí na kvantitě, kvalitě a relevanci obsahu a míře jeho optimalizovanosti pro vyhledávače.
Pokud má mikrostránka sama o sobě velikou návštěvnost, pak primárnímu webu logicky předává hodně návštěvníků a také značnou “autoritu” přispívající k lepšímu umístění ve výsledcích vyhledávání.
Hlavní znaky mikrostránek
Hlavní funkce mikrostránek
- Shrnutí a zdůraznění informací (o produktu, službě, technologii, články o souvisejícím tématu atd.) za účelem prodeje nebo PR
- Umístění soutěží, anket, průzkumů apod. (komunikace s návštěvníky)
- Budování renomé
Tvorba mikrostránek je jedním z dílků celkové mozaiky našich služeb SEO – a jaké jsou jejich výsledky, to vám může prozradit třeba některá z našich případových studií.
Jak na SEO v roce 2022, abyste prorazili do TOP 1 - kompletní návod
Další definice pojmů