Odpovědí na otázku co je Newsletter je, že je jedním z účinných nástrojů online marketingu, který firmy využívají pro účely externí komunikace. Pojem vznikl spojením dvou výrazů z anglického jazyka:
- NEWS - novinky
- LETTER - dopis
Newslettery představují levné a efektivní řešení. Řada e-mailingových programů je zcela zdarma. Prostřednictvím newsletterů je možné zacílit na konkrétní kontakty z firemní databáze.
Funkce
Firmy rozesílají newslettery vždy s konkrétním cílem:
- Informovat o novinkách a speciálních nabídkách.
- Připomínat své produkty a služby.
- Vytvářet a udržovat vzájemné vztahy.
- Budovat jméno firmy a zvyšovat její důvěryhodnost.
V žádném newsletteru by neměla chybět výzva k akci, jako například návštěva webových stránek, vyplnění dotazníku či objednávky, registrace, využití slevového kuponu, realizace nákupu a jiné.
Obsah
Úspěšnost konkrétního newsletteru je ovlivněna užitečností obsažených informací, délkou, bezchybností, kreativním a designovým zpracováním. Důležitou roli hraje i samotný čas rozesílky.
CO MUSÍ E-MAIL OBSAHOVAT:
- Jasné označení, kdo je odesílatel.
- Informaci, že se jedná o obchodní sdělení.
- Možnost odhlášení z odběru newsletteru.
Souhlas se zasíláním
Jedná se o nepravidelně zasílané e-mailové zprávy uživatelům, kteří o ně projevili zájem. Právě samotný souhlas je pro firmu klíčový, protože jinak by takové e-maily mohly být označeny za spam.
JAK ZÍSKAT SOUHLAS:
-
- Vyzvat uživatele k registraci prostřednictvím vyskakovacího okna, když webové stránky navštíví.
- Nabídnou uživateli slevový kód výměnou za e-mailovou adresu.
- Vyzvat uživatele k vyplnění e-mailové adresy při vytváření objednávky.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů