On-Page faktory jsou takovým souhrnem vlastností, který by měla dobrá webová stránka mít. Dobrá ve smyslu toho, že je pro uživatele přehledná, správně strukturovaná, je snadno k nalezení, má smysluplný obsah atd. Pokud chceme mít co nejlepší a nejfunkčnější webové stránky, měli bychom zohlednit všechny tyto faktory k dosažení kýženého výsledku.
Obecně můžeme poukázat na to, že podle zmíněných kritérií vyhledávače hodnotí weby a dávají mu podle nich prostor. Pokud člověk není velmi zkušený v oblasti SEO, je velmi těžké hned při prvním zprovoznění stránky mít všechny klíčové faktory na jedničku. K vyladění všech náležitostí je potřeba dlouhodobé monitorování a pozorování statistik našich webových stránek (třeba prostřednictvím Google Analytics) a podle nich postupně jednotlivé náležitosti upravovat a dotvářet.
V dřívějších dobách bylo potřeba více odlišit to, jestli chceme, aby naše stránka sloužila hlavně zákazníkům, nebo aby sloužil vyhledávacím robotům – tedy aby ho aplikace zobrazovaly. Dnes je trend takový, že vyhledávače mnohem více zohledňují potřeby návštěvníků a svoje zkoumání také tomuto přizpůsobují. Tyto dvě roviny tak nyní jdou ruku v ruce, což je výhoda jak pro uživatele, tak pro tvůrce webů.
Nyní se krátce zmíníme o konkrétních podobách základních On-Page faktorů:
- Titulek
- Jeden ze základních a prvotních problémů, které řešíme. Měl by přitáhnout pozornost, být jednoduchý a výstižný.
- Kvalitní obsah
- Texty uvnitř stránek by tedy měly být autorské, doložené o zdroje, opět přehledné, členěné do odstavců či bodů, důležité pasáže zvýrazněné atd.
- Orientace na webu
- K dobré orientaci nám pomůže vhodné členění jednotlivých kategorií, podkategorií, snadný návrat na homepage a předchozí kategorie.
- Vnitřní odkazování
- Díky nim můžeme uživatele přesměrovat na další odkaz, aniž by něco sami museli vyhledávat. Do textu, většinou do jednoho slova či fráze, zakomponujeme hypertextový odkaz, a po kliknutí na dané slovo bude uživatel přesměrován.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů