CO JE TO PAGE RANK

    Na Page Rank můžeme nahlížet jako na žebříček webů. Je to nástroj Googlu, pomocí kterého přidává hodnocení jednotlivým webům a toto hodnocení by následně mělo odrážet jejich kvalitu – hodnocení neprobíhá systémem jedno hodnocení pro jednu doménu, ale každá stránka s vlastním URL je pomocí něj vyhodnocována.

     

    Jedním z kritérií, které algoritmus používá, je počet zpětných odkazů. Zpětné odkazy totiž využívají situací, kdy na naši stránku odkazují jiné weby. Čím kvalitnější jsou, tím vyšší pozice v Google Page Rank. Ovlivňují tedy pozici v Google Page Rank tak, že určují pravděpodobnost, že se skrze hypertextové odkazy dostaneme na požadovanou stránku. Čím vyšší je hodnocení v Google Page Rank, tím vyšší je pravděpodobnost, že na adresu budeme přesměrováni.

     

    Page Rank jako ukazatel je využíván také k tomu, v jaké části výsledků se web ve vyhledávačích objeví, ale mimo jiné také určují ochotu vyhledávače se stránkou pracovat procházet její obsah.

     

    Výše zmíněné využití je však pouze polemizace, kromě nejhlouběji zasvěcených totiž nikdo pořádně neví, k čemu se ve skutečnosti Page Rank používá. Další zajímavostí s Page Rankem spojenou je to, že nejspíše v dnešní době už jej nepoužívá ani Google samotný – spekuluje se, že pro účely, pro které používal Google svůj Page Rank, nyní používá kombinaci různých a mnohem složitějších algoritmů.

     

    Na závěr krátce k názvu služby – ačkoli by se mohlo zdát, že ve významu není co řešit – v překladu se jedná o „žebříček stránek”, není tomu tak. Název samotný je pojmenován po svém zakladateli Larrym Pageovi.

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046