Penalizace je formou trestu pro ty, kteří využívají zakázaných technik pro optimalizaci webu. Těmi jsou např.:
- Linkbuilding
- umělé vytváření odkazů
- Cloaking
- umělé podstrčení algoritmu vyhledávači zvýhodňující naši stránku
- Doorway page
- kombinace cloakingu a linkbuildingu
Dále jsou postihovány zejména weby, které:
- obsahují velmi málo nebo žádný autorský text
- zveřejňují obsah, který je zákonem zakázán jako např. články podněcující k rasismu, neonacismu
- obsahují viry.
Samotný trest však neprobíhá tak, jak většinou známe, tedy formou peněžní pokuty, ale webové vyhledávače přestávají počítat s penalizovanými stránkami a nezahrnují je do výsledků vyhledávání.
Penalizace se dělí podle toho, zda se zaměřují na určitou skupinu slov, které jsou obsaženy na webu nebo zda směřují přímo k celé stránce – takto omezovány jsou většinou stránky, jejichž správce si koupil odkazy, které zde odkazují. Pokud není tato praktika jasně prokázána, vyhledávač penalizuje pouze část webu.
Jakmile dojde k trestu, správce webu o tom nemusí zpočátku ani vědět. Ukáže se to až časem a to tak, že klesne návštěvnost (ta se dá pozorovat prostřednictvím Google Analytics). Tvůrce webu si také stav, zdali je penalizován, či nikoliv, může otestovat sám pomocí jednoduché pomůcky – zkopíruje část textu autorského textu, a pokud jej nenajde ve výsledcích, je penalizován. V dnešní době však již Google obvykle zasílá upozornění.
Celý tento proces má přispět ke zvýšení kultury hledání na internetu a umožnit jeho uživatelům relevantnější a přesnější výsledky jejich hledání.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů