Obecně je význam slova segmentace členění a členitost. Stejně tak tomu je v případě online marketingu či webdesignu. Je tak základním kamenem při vytváření cílů a strategie marketingové komunikace s jednotlivými cílovými skupinami.
Jak to vypadá v praxi?
Vysvětleme si to na provozovateli webové stránky. Ten se rozhodne celou svou masu návštěvníků, rozčlenit do několika menších cílových skupin, se kterými dále pracuje. Pro jednotlivé skupiny může mít stanovené odlišné cíle.
Například: první příchozí návštěvníci – od nich se očekává zanechání e-mailového kontaktu. Od zákazníků, kteří už jednou nakoupili, se očekává opětovný nákup apod.
Co přináší?
Hlavní výhodou a zároveň cílem je možnost skrze segmentování uspokojovat odlišné potřeby jednotlivých zákazníků.
Cílení na nesegmentovanou masu je podstatně finančně nákladnější. Proto pomáhá i s úsporou finančních prostředků, ale je také silnou konkurenční výhodou.
Segmentace návštěvníků webových stránek
Za pomocí analytických nástrojů, například Google Analytics, je možné sledovat jedinečnou aktivitu návštěvníků. Na základě takto sesbíraných dat se vytváří nabídka na míru podle jejich zaměření.
Segmentace zákazníků
Jde o členění zákazníků podle jejich odlišných potřeb, přičemž jednou z metod je personalizace newsletterů a emailové komunikace.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů