SEM znamená marketing ve vyhledávačích. Je to jeden z nejefektivnějších nástrojů současné online reklamy, který umožňuje zvýšit dohledatelnost webové stránky.
Pod Search Engine Marketing lze zařadit především:
- SEO (Search Engine Optimization) - přizpůsobení obsahu stránek vedoucí k jejich zobrazení na vyšších pozicích ve výsledcích vyhledávačů
- Linkbuilding – budování zpětných odkazů
- SMM (Social Media Marketing) – ovlivnění spotřebitele skrze sociální sítě
- Web copywriting – psaní webových textů
- PPC – placené pozice ve vyhledávání
Za SEM lze však považovat všechno, co vede k lepší nalezitelnosti webu ve vyhledávačích, přičemž za vyhledávače považujeme všechny online nástroje pro vyhledávání nebo porovnávání celých webů, případně konkrétních stránek, nebo jejich konkrétních částí či aspektů. Patří mezi ně pochopitelně Google nebo Seznam, ale také všemožné webové portály, jako třeba Heureka.cz, nebo různé katalogy apod.
Proč vznikl?
S narůstajícím množstvím webů začaly v 90. letech společnosti vyvíjet také internetové vyhledávače, jejichž úkolem bylo zrychlit vyhledání webů odpovídajících požadavkům uživatele. V této souvislosti se začal rozvíjet také marketing - nástroj pro financování provozu těchto společností, který se již v roce 2007 stal hlavním zdrojem jejich příjmů.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů