Sklik představuje uživatelsky pohodlný nástroj online marketingu, který umožňuje zobrazovat reklamní inzeráty ve výsledcích vyhledávání, a to s přesným zacílením na určité skupiny uživatelů.
Tato služba, která byla poprvé spuštěna v roce 2006 a byla vyvinuta společností Seznam.cz provozující také stejnojmenný internetový vyhledávač. Právě ve výsledcích vyhledávání zobrazených pomocí vyhledávače Seznam nalezneme placení inzeráty vytvořené a spravované pomocí nástroje Sklik.
Kde ještě se zobrazí reklama?
Tento reklamní systém dále využívá celkem až 5000 webových stránek:
1) ve vyhledávacích sítích
- Zbozi.cz, SBazar.cz, Firmy.cz, Encyklopedie.seznam.cz, obrazky.cz,…
- Daný inzerát se uživatelům zobrazuje jako odpověď pouze na určitá klíčová slova, čímž je zajištěno, že reklama oslovuje především reálné potenciální zákazníky.
2) v obsahové síti
- Sport.cz, Super.cz, Prozeny.cz, Sweb.cz,…
- Uživatelům se zobrazují především reklamy, které jsou ve shodě s obsahem, který se nachází na právě prohlíženém webu.
V roce 2014 došlo ke spuštění nové funkce tzv. Sklik Retargeting, která umožňuje opětovné zobrazení zákazníkům, kteří byli již v minulosti reklamou osloveni.
Platba za využití
- Provozovatel reklamy platí pouze za skutečně přivedené návštěvníky a nikoli paušálně za zobrazování reklamy
- Dva způsoby platby:
1) PPC (Pay Per Click) - platba za proklik
2) CPT (Cost Per Thousand) - platba za tisíc zobrazení
Sklik v praxi
- registrace – bezplatně
- navržení kampaně a sestavy – poskytnuté administrativní rozhraní
- navržení klíčových slov – reklama se zobrazí v odpovědi na ně
- vytvoření textu inzerátu – jedná se o průvodní popisek
- nastavení denního rozpočtu – po jeho dosažení se zobrazování inzerátu v daný den zablokuje
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů