CO JE TO WEB 2.0

    Pojem Web 2.0 se používá pro označení etapy ve vývoji webu. V této etapě, na rozdíl od předchozí Web 1.0, kde byl obsah webových stránek pevný, je webový prostor věnovaný společné tvorbě obsahu a jeho sdílení.

     

    Web jako platforma

    Jeden z nejznámějších propagátorů této myšlenky Tim O’Reilly, vnímal Web 2.0 v několika rovinách:

    • Vnímání webu jako platformy, která je motorem změn v počítačovém průmyslu.
    • Aplikace využívající síťový efekt se zdokonalují s rostoucím počtem svých uživatelů, což také označil za využití tzv. kolektivní inteligence.
    • Také ho vnímal jako tag clouds, tedy množství klíčových slov, které jsou spolu navzájem propojeny.

     

    Typické rysy

    • Návštěvníci a uživatelé jsou zároveň tvůrci obsahu.
    • Otevřenost v komunikaci, sdílení s ostatními a recyklování obsahu.
    • Vyšší organizace a strukturovanost za použití zpětných odkazů a prolinkování.

     

    Platformy v duchu Web 2.0

    • Internetové knihovny – Scholarpedia, Wikipedia
    • Sociální síte – Instagram, Facebook, LinkedIn
    • Blogy – Webnode, Blogger, Blog
    • Multimediální platformy – Youtube, Flickr, Pinterest
    • Internetová fóra – Webtrh
    • MashUp – Google News
    • Otázky a odpovědi – Reddit

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046

    >
    to top