Pojem Web 2.0 se používá pro označení etapy ve vývoji webu. V této etapě, na rozdíl od předchozí Web 1.0, kde byl obsah webových stránek pevný, je webový prostor věnovaný společné tvorbě obsahu a jeho sdílení.
Web jako platforma
Jeden z nejznámějších propagátorů této myšlenky Tim O’Reilly, vnímal Web 2.0 v několika rovinách:
- Vnímání webu jako platformy, která je motorem změn v počítačovém průmyslu.
- Aplikace využívající síťový efekt se zdokonalují s rostoucím počtem svých uživatelů, což také označil za využití tzv. kolektivní inteligence.
- Také ho vnímal jako tag clouds, tedy množství klíčových slov, které jsou spolu navzájem propojeny.
Typické rysy
- Návštěvníci a uživatelé jsou zároveň tvůrci obsahu.
- Otevřenost v komunikaci, sdílení s ostatními a recyklování obsahu.
- Vyšší organizace a strukturovanost za použití zpětných odkazů a prolinkování.
Platformy v duchu Web 2.0
- Internetové knihovny – Scholarpedia, Wikipedia
- Sociální síte – Instagram, Facebook, LinkedIn
- Blogy – Webnode, Blogger, Blog
- Multimediální platformy – Youtube, Flickr, Pinterest
- Internetová fóra – Webtrh
- MashUp – Google News
- Otázky a odpovědi – Reddit
Online marketingoví experti k vašim službám
Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!
Další definice pojmů