Webová analytika je souhrn úkonů sloužících k analýze webových stránek, zejména pro potřeby SEO a zlepšování jejich efektivity.
Analyzované informace a jejich využití
Hlavním předmětem sledování je zpravidla chování zákazníka a s tím související veličiny, jako je například doba strávená prohlížením stránek, média či URL adresy, ze kterých zákazník přišel a v neposlední řadě počty návštěv a zobrazení.
Tyto cenné informace jsou důvěryhodným obrazem úspěšnosti webové stránky a dobrým odrazovým můstkem pro SEO optimalizaci, zlepšování uživatelského prostředí, funkčnosti, online marketingu, apod.
Nástroje pro analýzu
K získávání těchto informací slouží celá řada nástrojů, které různým způsobem analyzují chování návštěvníků stránky.
K nejznámějším analytickým nástrojům patří následující:
- Google Analytics
- SiteCatalyst
- WebTrends
- ClickTracks
- Coremetrics
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů