Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky13 min čtení

Pokročilý rádce pro Linkbuilding – Kapitola 3: Link Building Epického Obsahu
1 star2 stars3 star4 star5 star
Loading...

Kategorie: SEO, Zvýšení návštěvnosti

Aktualizováno: 01.04.2018

V tomto článku vám vysvětlím, jak zvýšit návštěvnost vašich webových stránek a to s pomocí jednoduchého návodu o 4 krocích.

Zároveň si budete moci prohlédnout skutečné příklady toho, jak jsem pro Backlinko získal 119 tisíc jedinečných návštěvníků za měsíc.

Tak pojďme rovnou k věci…

#1 Potíže, kterým dnes čelí vlastníci online obchodů…

Když se poprvé přihlásíte k odběru Backlinko zpravodaje, obdržíte ode mne tento email:

Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky

Jak jste si mohli všimnout, první věc, na kterou se zeptám, je:

„Jaký je váš problém #1, se kterým nejvíc zápasíte?“

Do dnešního dne jsem tuto otázku položil 57 000 novým odběratelům…

…a obdržel jsem tisíce odpovědí.

A obvykle dostávám znovu a znovu tu samou odpověď:

„Jak mohu zvýšit návštěvnost mých webových stránek?“

 

Níže je například odpověď, kterou jsem nedávno dostal od Christine:

Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky

Christine má naprostou pravdu. Návštěvnost je častým problémem…

Pravda o zvyšování návštěvnosti vašich webových stránek v roce 2016 (a v následujících letech)

Pravděpodobně ani nemusím zmiňovat fakt, že návštěvnost je základ života každého online obchodu.

Žádná návštěvnost, žádní potenciální zákazníci.

Žádní potenciální zákazníci, žádné prodeje.

Žádné prodeje, žádný obchod.

I přesto, že je cílené zvyšování návštěvnosti tolik důležité, se většině lidí v momentě, když se přihlásí do Google Analytics, zobrazí něco takového:

Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 krokyJednotvárná nuda.

Je vám to povědomé?

Jestli ano, chci, abyste si uvědomili, že zdaleka nejste sami.

K dnešnímu dni je online 164 milionu blogů…

…71% z nich měsíčně navštíví méně než 5 000 návštěvníků.

Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky
To je méně než 200 návštěv denně.

Je téměř nemožné přetransformovat obchod s 200 denními návštěvami na plně prosperující, tedy pokud jste se nestali příslušníkem řádu Jedi.

Dokonce i když máte „dostatečnou“ návštěvnost, mohu vám garantovat, že ji můžete oproti dnešním hodnotám zvýšit 2krát, 3krát nebo dokonce 10krát.

Jak?

To už je součástí procesu se 4 kroky, kterému se budu v tomto článku věnovat později.

Ale nejprve…

Proč mají lidé potíže se zvýšením návštěvnosti… a konverzí návštěvnosti na skutečné zákazníky

Skutečnost je taková:

Backlinko dnes sice vykazuje více než 100 000 jedinečných návštěvníků měsíčně, ale tento úspěch přišel až po MNOHA LETECH urputného snažení.

První stránky, které jsem v roce 2008 spustil, se týkaly výživy. A byly neúspěšné.

Na papíře to vypadalo, že stránky budou velkým úspěchem.

Ukončil jsem přece magisterské studium v oboru výživa na Tufts Univerzitě a měl jsem za sebou celý rok zkušeností, získané na klinice (tady jsem s otcem v den mé promoce):

Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky

Můj diplom byl potvrzením toho, že jsem schopen vytvořit „skvělý obsah“, který se odkazuje na výzkum. Také jsem byl schopen využít skutečných příkladů z doby, kdy jsem pracoval v nemocnicích a na klinikách v Bostonu.

A to je přesně to, co se stalo:

Tenkrát jsem publikoval jedny z nejlepších článků o výživě, které se v tu dobu objevily.

Kdo jiný byl ochoten chopit se vědeckého výzkumu a přeformulovat ho do malých doporučení o výživě?

Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky

Byl tu ale jeden problém:

Všem to bylo jedno.

Zveřejňoval jsem „skvělý obsah“? Jistě.

Snažil jsem se ho propagovat? To se vsaďte.

Aktualizoval jsem blog minimálně jednou týdně? Jako švýcarské hodinky.

Tak:

 

V čem byl problém?

V tom, že jsem nezveřejňoval ten SPRÁVNÝ OBSAH.

A co je to ten správný obsah, ptáte se?

Ten správný obsah je:

Obsah, který zvýší návštěvnost, přivede možné zájemce a (to je nejdůležitější) prodej.

Obsah, který přivede návštěvníky z Googlu.

Obsah, který z VÁS udělá experta (a člověka, u kterého lidé chtějí nakupovat).

Jinými slovy, přesvědčivý obsah, na kterém můžete postavit svůj obchod.

Protože když toho docílíte, všechno se změní…

Jak jsem se dopracoval od „Zatraceně!“ k „To si piš!“

Od té chvíle, kdy jsem se naučil tvořit ten správný obsah, se v mém životě a obchodě vše změnilo.

Místo skličujícího pocitu v žaludku, který jsem prožíval vždy, když jsem se přihlásil do Google Analytics, se radostně třesu.

Níže je uvedená statistika návštěvnosti Backlinko z minulého měsíce:

Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky

Mějte ale na paměti, že:

Těch 119 519 lidí, to nejsou jenom zvědavci. Velká část těchto lidí má zájem o mé produkty a služby.

Vlastně i když je registrace do SEO That Works otevřená pouze dvakrát nebo třikrát za rok, dostávám takovéto emaily každý týden:

Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky

Jelikož jsem schopen přilákat lidi, kteří chtějí do mého školení investovat, velmi rychle se mi podařilo Backlinko přeměnit z prázdného WordPressu ve vysoce profitabilní obchod.

Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky

A tento přepych mi umožňuje žít svůj život podle mých představ.

Mohu se například okamžitě vydat lyžovat do Kanady nebo do Japonska.

Nebo si na sebe natáhnout pánské slipové plavky a povalovat se v Thajsku na pláži.

(Ty slipové plavky jsou vtip…nebo nejsou? ?)

Vlastně před pár měsíci se na mě moje přítelkyně podívala a řekla: „Miláčku, pojeďme do Itálie.“

Tak jsme si sbalili tašky a vyrazili. Bez příprav. Bez obvolávání klientů. Prostě jsme odjeli.

Viděli jsme památky, spořádali hodně lepku…a já jsem si nechal narůst plnovous:

Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky

Ať už vlastníte elektronický obchod, řídíte agenturu, zaměřenou na digitální marketing, prodáváte software nebo jste blogger na plný úvazek, potřebujete obsah, který vám přivede potřebné návštěvníky.

Jinými slovy, zvýší návštěvnost, která přivede možné zájemce a prodej.

Abyste toho dosáhli, potřebujete získat dobré pozice s klíčovými slovy, která zákazníci každý den vyhledávají.

Tady je postup skládající se ze 4 kroků, jak toho dosáhnout…

Následujte tento postup, abyste pomocí SEO získali koncentrovanější návštěvnost a více prodejů

Existuje jen jedna cesta:

Většina obsahu, který je dnes zveřejňován, nemá za cíl maximalizovat akcie, zvýšit návštěvnost nebo počet zákazníků.

A ano, to se dokonce týká většiny „výborného obsahu“.

Protože je VELKÝ rozdíl mezi „výborným obsahem“ a „správným obsahem“.

A když jednou ten rozdíl pochopíte a zjistíte, jak ho využít, dostanete náskok před 90 % vaší konkurence.

A s tímto faktem se vrhněme přímo na onen proces o 4 krocích, abychom vytvořili ten „Správný obsah“.

Krok #1: Najděte vlivné lidi ve vašem oboru

Tento tip na zvýšení návštěvnosti je OHROMNÝ.

Pokud vaše cílové zákazníky nelze charakterizovat jako „vlivné bloggery a žurnalisty“, vaše cílová skupina nebude váš obsah sdílet.

A pokud váš obsah sdílet nebudou, nezvýšíte návštěvnost vašich stránek.

Pro to existuje jednoduchý důvod:

Vaši cíloví zákazníci neprovozují webové stránky!

Například:

Obsah mých starých stránek o výživě byl zacílen na lidi, kteří chtějí zhubnout.

Má cílová skupina? Zbožňovala je.

Naneštěstí si vlivní lidé z tohoto oboru – bloggeři o zdraví a fitness – mysleli, že můj obsah je příliš jednoduchý.

Tito lidé sdílí pouze ty články, které mají hloubku.

To je jeden z důvodů, proč Steve Kamb z NerdFitness uspěl v tom, v čem já pohořel.

Jeho podrobné články o 3000 slovech…

…jako třeba jeho Průvodce pro začátečníky přerušovaného půstu …

Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky

…je schopen snadno přilákat vlivné bloggery o zdraví a fitness.

To ani nezmiňuji tisíce sdílení v sociálních médiích.Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky

Závěr: Zveřejňování obsahu, který se zamlouvá vašim cílovým zákazníkům, nestačí. Potřebujete obsah, který budou sdílet vlivné osoby z vašeho oboru.

Ale abyste vytvořili obsah, který je zaujme, potřebujete zjistit, kdo jsou.

Poté, co identifikujete vlivné osoby ve vašem odvětví, nastane čas pro krok #2…

 

Krok #2: Zjistěte, na čem vlivným osobám záleží

Poté, co zjistíte, kdo se přesně řadí mezi vlivné osoby ve vašem prostředí, nastane čas zjistit, na čem jim záleží.

Jakmile zjistíte, která témata je zajímají, můžete vytvořit obsah, který se jim bude zamlouvat.

Například:

Před několika lety jsem vytvořil infografiku pro klienta ze sféry investic

I když toto téma není příliš „zajímavé“, naše infografika se po internetu rapidně šířila. Mám na mysli tisíce cílených návštěv během prvních dvou dnů.

Je to tato infografika:

Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky


Existují desítky důvodů, proč se infografice tak dařilo, od jejího designu až po kampaň na podporu obsahu.

Ale velkou část jejího úspěchu má na svědomí jednoduchá věc:

Líbila se vlivným osobám v prostředí osobních financí.

Vysvětlím to.

Všiml jsem si, že mnozí vlivní finanční bloggeři jsou rozrušeni kvůli inflaci:

Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky

Proto jsem se rozhodl vytvořit infografiku, která byla zaměřená na problém, na kterém jim hodně záleželo.

A BÁJEČNĚ to zafungovalo.

Závěr: Pokud chcete, aby vlivné osoby sdílely váš obsah, musíte vědět, na kterých tématech jim nejvíce záleží.

Krok #3: Vytvořte obsah o daném tématu

Jakmile máte téma, na kterém vlivným osobám z oboru záleží, nastane čas, abyste si vyhrnuli rukávy a vytvořili na dané téma obsah.

Tady je příklad ze života:

Před pár měsíci jsem zveřejnil článek s názvem 21 SEO technik, které můžete použít každý den, abyste prostřednictvím vyhledávačů zvýšili návštěvnost:

Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky

Článek se stal hitem. K dnešnímu dni vyprodukoval přes 113 000 návštěvníků z vyhledavačů.

Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky

(A k tomu ještě 2 136 nových emailových odběratelů)

Stejně jako tomu bylo u dříve zmíněné infografiky, i za úspěchem tohoto článku stojí hodně práce (včetně podnětů ke sdílení, o kterých se zmíním za okamžik).

Ale tomu článku se především dařilo, protože se dotkl témat, na kterých těmto lidem záleželo.

Například jsem si všiml, že stále více bloggerů v SEO prostoru hovoří o broken link building.

Takže jsem na začátek článku dal několik tipů na pokročilý broken link building:

Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky

Přesto, že velká část mé cílové skupiny o broken link buildingu nikdy neslyšela, mé vlivné osoby ano.

Takže jsem ten tip uvedl hned na začátku.

Závěr: Když vytváříte obsah, musí zaujmout především vlivné osoby z vaší branže.

Jak vypracujete první verzi vašeho obsahu, dojde na ten nejdůležitější krok…

Krok #4: Nakonec vložte podněty ke sdílení (toto je tajná ingredience)

Ze zkušeností vím, že obsah má většinou úspěch, nebo pohoří kvůli jedné věci:

Zda obsah má, nebo nemá podněty ke sdílení.

Co to jsou podněty ke sdílení?

Jsou to vědecky podložené psychologické principy, které – pokud se stanou součástí vaše obsahu – podněcují lidi k tomu, aby odkaz sdíleli.

Podněty ke sdílení vašemu obsahu také dodávají „wow efekt“, který návštěvníky bez zájmu mění na možné zájemce a zákazníky.

Mnohé z těchto principů byly poprvé objeveny vědcem zabývajícím se chováním, Dr. Jonahem Bergerem, Dr. Katherine Milkmanovou a Jurem Leskovcem.

Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky

A ti v laboratoři potvrdili to, co jsem já objevil na základě pokusu-omylu:

Pokud do vašeho obsahu zahrnete podněty ke sdílení, je pravděpodobnější, že lidé odkazy předají dál.

Například:

Jedním z nejmocnějších podnětů ke sdílení je sociální měna.

Sociální měna představuje myšlenku, že sdílíme věci, díky kterým vypadáme na sociální síti zajímavě. A tento podnět ke sdílení je z velké části důvodem, proč se infografice o Zmenšujícím se dolaru dařilo tak dobře.

Ano, infografika byla na téma, které bylo blízké srdcím bloggerů, zaměřených na osobní finance (inflaci).

Ale ještě důležitější je, že infografika potvrzovala to, co sami už tvrdili: inflace je velký problém.

Přesnější řečeno, můj obsah je utvrzoval v jejich tirádě obsažnými daty:

Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky


Vždy, když vlivná osoba sdílela se svým publikem mou infografiku, posílilo to jejich sociální měnu.

A tak ji sdíleli. Znovu a znovu.

Díky zveřejnění v The Christian Post se dokonce objevila i v Google News.

Chcete zvýšit návštěvnost webových stránek? Následujte tyto 4 kroky


To všechno proto, že jsem do svého obsahu strategicky vložil podnět ke sdílení, související se sociální měnou.

Závěr: Vložením podnětů ke sdílení do vašeho obsahu výrazně zvyšujete možnost, že se váš obsah bude sdílet, jiní se na něj budou odkazovat a návštěvnost se vám zvýší.

 

Překlad http://backlinko.com/increase-website-traffic

Zaujal vás tento článek? Podělte se s námi o váš názor a zanechte nám komentář!

Komentářů: 0

Nejsou žádné komentáře.

Prosím vyplňte všechna pole

KONTAKTUJTE NÁS

Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046