Náš slovníček vás seznámí se základy SEO a nejčastěji užívanými pojmy a zkratkami v internetovém marketingu.
Linkbuilding expert
Linkbuilding expert. Koho si pod tímto pojmem představit? Můžete mít perfektní, rychlý, uživatelsky přívětivý web. Můžete mít luxusní obsah a splnit všechno, co vyhledávače i návštěvníci od dobrých stránek požadují. Avšak chybí-li vám linkbuilding expert, ...
SEO specialista
SEO specialista a jeho práce. Slovník pojmů SEO specialista, někdy také SEO konzultant, SEO expert nebo SEO odborník. Co je to za člověka a proč by vás měly jeho služby zajímat? Pokud máte vlastní web, ...
SEO odborník
SEO odborník. O koho jde? A co je náplní jeho práce? Slovník pojmů SEO odborník, případně SEO konzultant nebo SEO specialista. Jakou profesi si za těmito slovy představit? Jednoduše řečeno, oslovíte-li SEO odborníka, bude to ...
SEO expert
SEO expert. Kdo to je a co dělá? Slovník pojmů Kdo je SEO expert a co od jeho práce čekat? SEO expert, často se skrývající pod synonymy SEO konzultant či SEO specialista, je člověk, jehož ...
Normostrana
Každý, kdo se nějakým způsobem věnuje psaní, copywritingu, překladům, SEO či jakékoliv jiné práci s textem, operuje s pojmem normostrana denně. Normostranou se měří objem práce a nezřídka i její cena. Ale vědět, co se ...
Obsahový marketing (content marketing)
Obsahový marketing je poměrně novou formou marketingu, která je založená na zveřejňování originálního, poutavého, a především užitečného obsahu. Čtenáře má tento obsah zaujmout a přesvědčit o kvalitě řešení problému, které je mu předloženo. Jedná se ...
Výměna odkazů
Výměnou odkazů je myšlena výměna zpětných odkazů mezi partnery, kteří jsou zároveň provozovateli webových stránek. Navíc jde o významnou techniku získávání odkazů v rámci linkbuildingu. Proč je důležitá? V první řadě má pozitivní dopad na růst návštěvnosti ...
Anchor / anchor text
Jedná se obvykle o kratší text, který je tvořen formou hypertextového odkazu a přesměruje uživatele na nějakou stránku nebo její konkrétní část. Jak poznám anchor text? Nemusí jít jen o hypertextový odkaz ve formě slova, ...
Konverzní poměr
Konverzní poměr je číslo vyjadřující poměr celkového objemu návštěvníků webu vůči konverzím (situacím, kdy návštěvník udělal požadovanou akci). Zároveň se jedná o klíčovou metodiku měření výsledků internetového marketingu. Odkrývá slabá i silná místa webu, odhaluje ...
Klíčové slovo
Klíčová slova chápeme pro potřeby internetového marketingu jako výrazy ve funkci dotazů, které uživatelé zadávají do vyhledávačů (Google, Seznam aj.). Mohou být jednoslovné, můžou však sestávat i z kombinací několika slov, čísel nebo znaků. Klíčová ...
Interní odkaz
Interní odkazy potkáváme téměř na každé webové stránce. Jedná se totiž o druh přesměrování do jiné části webu. Přesným opakem je tzv. externí odkaz, který nás přesune na úplně jiné webové stránky (jinou doménu). Tento ...
Black hat SEO (černý klobouk)
Black hat SEO patří mezi praktiky, jejichž cílem je zvýšit umístění webové stránky ve výsledcích vyhledávání, avšak za pomoci vyhledávači zakázaných technik. Mezi tyto zakázané techniky patří například: keyword stuffing neboli tapetování klíčovými slovy – ...