SEO expert. Kdo to je a co dělá? Slovník pojmů
Kdo je SEO expert a co od jeho práce čekat?
SEO expert, často se skrývající pod synonymy SEO konzultant či SEO specialista, je člověk, jehož úkolem je analýza, návrh a případně i samotná realizace úprav vašich webových stránek.
SEO experti usilují zlepšit pozice vašich stránek ve vyhledávačích pro důležitá klíčová slova, zvýšit přirozenou návštěvnost vašich stránek, snížit míru jejich opuštění a nabídnout návštěvníkům takové prostředí a obsah, které povedou k maximální míře konverzí.
Jaké služby vám může SEO expert nabídnout?
Nabídka SEO služeb je tolik různorodá, kolik je SEO expertů. Jednotliví konzultanti mohou nabízet analýzy klíčových slov a SEO audity, navrhovat celkovou SEO strategii projektu, řada z nich může aktivně dělat i copywriting a linkbuilding.
Pokud jde ale o konzultanty na volné noze, ti se obvykle soustředí primárně na SEO poradenství, SEO plánování a návrhy změn než na jejich aktivní implementaci – to už by bylo na jednoho člověka přeci jen trochu moc. K natolik komplexnímu SEO jsou zde již celé SEO agentury. Co nabízí ta naše?
3 sprinty pro komplexní optimalizaci vašeho webu
Místo modelu měsíční SEO správy, který i naše agentura v minulosti používala, jsme přešli na novou metodiku. Tři typy našich jednorázových SEO sprintů obsahují vše, co váš web potřebuje k úspěchu. Výhodou sprintů je jednak rychlost jejich provedení, jednak jejich transparentnost. Víte přesně, do jaké práce a v jakém rozsahu šla každá koruna vaší investice.
Sprinty je možné zopakovat, kolikrát bude třeba, ale zároveň vás do ničeho nebudeme nutit. S kolika sprinty se spokojíte, je na vás.
Strategický sprint
Strategický sprint
Pomůže odhalit technické chyby, které potenciál vašeho webu brzdí, a formulovat plán SEO prací pro maximální efekt.
Co je výstupem: analýza kvality webu a strategický plán pro další práce.
Dodání: za 2-3 týdny
Výsledek: srozumitelný návod pro další SEO práce bod za bodem.
Obsahový sprint
Obsahový sprint
Na základě analýzy klíčových slov vypracujeme plán pro tvorbu vhodného typu obsahu. Navrhujeme obsah pro celý marketingový trychtýř, abychom oslovili vaši cílovou skupinu v každé fázi rozhodování.
Co je výstupem: návrhy pro obsahová témata, obsahová tabulka a instrukce k vlastní tvorbě
Dodání: 1-2 týdny
Výsledek: plán a návod pro vytvoření minimálně 10 textů pro blog či komerční stránky.
Odkazový sprint
Odkazový sprint
Získá vašim stránkám odkazy s vysokou autoritou a pomůže tak posílit jejich pozici ve vyhledávačích.
Co je výstupem: 10 odkazů na míru vašemu webu
Dodání: odkazy se zveřejňují postupně, aby působily přirozeně.
Výsledek: 10 PR článků, v nichž se nachází váš odkaz, které jsou umístěny na relevantních webech vysoké autority.
O výsledcích SEO experta vás nejlépe poučí naše případové studie
O jaké cíle SEO expert usiluje
SEO je obor, kde nelze vše dokonale změřit a zvážit, kde nelze skládat žádné SEO garance. Žádný specialista nemá do tajné kuchyně algoritmů vyhledávačů přístup a může se pouze řídit osvědčenými postupy a tím, co je známo (nebo experimentovat s nejistým výsledkem).
Přesto jsou metriky, díky nimž jsou úspěchy či neúspěchy SEO měřitelné. Hovoříme o výkonnostních ukazatelích, neboli KPI. Sem může patřit:
- Zvýšení návštěvnosti stránek
- Změna v pozicích pro důležitá klíčová slova
- Vyšší míra konverzí
- Nižší míra opouštění stránek
- Více času stráveného návštěvníkem na stránce
- Více stránek webu procházených návštěvníkem
- ROI (návratnost investice) v určitém časovém horizontu
- Počet zaindexovaných stránek
A řada dalších, které se mohou lišit v závislosti na potřebách vašeho byznysu. Na tom, jaké ukazatele výkonnosti má smysl sledovat u vašeho projektu, se domlouváme vždy předem.
O jaké ceny si SEO expert řekne?
To kdyby bylo takhle jasné… V první řadě je dost pochybné, narazíte-li na SEO s fixními cenami, případně na univerzální SEO balíčky a podobnou veteš.
Do ceny SEO se promítá tolik měnících se faktorů, od aktuálního stavu webu až po míru a kvalitu konkurence, že předem říkat zákazníkovi cenu, ještě než znáte jeho projekt, by byla zkrátka nepoctivost.
O problematice cen vás ale nejlépe poučí náš článek o SEO cenách.
Mám vyhledat spíš služby individuálního experta, nebo agentury?
Ani od jedné možnosti vás nelze zrazovat. Pokud máte dostatečné zázemí a tým lidí, kteří budou profesionálně schopni implementovat veškeré jeho návrhy na technické úpravy, copywriting či linkbuilding, můžete oslovit zkušeného experta a ušetřit na práci celé SEO agentury.
U nás tak ale můžete učinit také – pracujeme jednak jako agentura, schopná plně obstarat veškeré SEO potřeby vašich stránek, jednak můžeme působit v poradenské úloze a pouze vám navrhovat strategické plány, kterých se pak zhostíte sami. Míč je na vaší straně hřiště.
FAQ
Strategie, obsah a zpětné odkazy – každému z těchto SEO pilířů věnujeme jeden sprint. Sprinty jsou jednorázové, ale opakovatelné soubory prací, které mají co nejrychleji dát vašemu webu ty nejpotřebnější SEO “živiny”.
Ano, sprinty lze opakovat, kolikrát bude třeba, aby byl výsledek co největší. Můžete se ale spokojit i s menším počtem sprintů, jak jen chcete.
1 úvodní strategický, a po 5-6 obsahových a odkazových sprintech. To je samozřejmě hrubý průměr. Ideál pro váš projekt probereme až při konzultacích.
Ceny nastavujeme až po seznámení s vaším projektem. Říkat předem konkrétní částku by od nás nebylo poctivé.