SEO specialista a jeho práce. Slovník pojmů
SEO specialista, někdy také SEO konzultant, SEO expert nebo SEO odborník. Co je to za člověka a proč by vás měly jeho služby zajímat?
Pokud máte vlastní web, s nímž sledujete komerční cíle, pak by vás jeho SEO služby rozhodně zajímat měly.
SEO specialista je totiž někdo, kdo vám na základě analýzy vašich stránek může doporučit úpravy, s nimiž lze návštěvnost vašich stránek zvýšit, zajistit jim lepší pozice ve vyhledávačích pro sledovaná klíčová slova, a nabídnout těm, kdo na váš web zavítají jak kvalitní UX (takzvaně “uživatelský zážitek”), tak i obsah přesvědčivý natolik, že budou chtít nakupovat u vás a nikde jinde.
Zkrátka a dobře, SEO specialista, případně celá SEO agentura, vám mohou pomoci vydělávat peníze.
Jaké činnosti jsou pro SEO specialistu denním chlebem
- SEO analýza webu
- Analýza klíčových slov
- SEO poradenství
- Náprava technických chyb na webu
- Analýza odkazů vašich i konkurenčních
- Návrh obsahové strategie
- Linkbuilding
- Copywriting
- Reporting
- řada dalších činností, jejichž výčet by toho zabral až příliš
Je třeba si ale uvědomit, že málokterý specialista zvládá vše výše uvedené naráz. Abyste měli představu, jak rozsáhlý obor SEO představuje, přečtěte si náš text Co je SEO.
Buď má k ruce specializované kolegy nebo je součástí SEO agentury, která dokáže zajistit veškeré dílčí činnosti, nebo je pro své klienty především poradcem, který vysvětluje co a jak, ale je na klientovi uvést jeho rady v praxi.
Agentura Topranker se může samozřejmě postarat o komplexní SEO pro naše klienty, můžeme ale zastat i roli plánovací a poradenskou, pokud máte ve firmě specialisty schopné dílčí práce zařídit.
Nejprve se ale seznamte s naší metodou, která se trochu liší od toho, na co jste možná u ostatních SEO agentur zvyklí.
Tři sprinty, které zařídí vše, co vašemu webu chybí
SEO strategie, obsahová strategie + tvorba obsahu a linkbuilding. To vše pokrývají naše tři SEO sprinty. Ale ne formou dlouhodobé SEO správy, kde se tu a tam něco udělá. Cílem je zařídit to nejhlavnější, rychle a jednorázově. Na takto položené základy pak mohou navázat další sprinty podle potřeby a libosti.
Strategický sprint
Strategický sprint
Najde technické chyby, co váš web zpomalují a vadí vyhledávačům. A dá vám do ruky konkrétní SEO plán prioritních prací ke zvýšení návštěvnosti webu.
Dodáme vám: analýzu kvality webu spolu se SEO plánem pro další práce dle priorit
Za jak dlouho: 2-3 týdny
Co z toho bude: jasně formulovaný návod k tomu, co je třeba udělat pro ke zvýšení návštěvnosti stránek
Obsahový sprint
Obsahový sprint
Analýza klíčových slov následovaná návrhem obsahových témat. Chceme oslovit vaši cílovou skupinu v různé fázi rozhodování a dovést ji až k nákupu.
Dodáme vám: návrhy obsahových témat, obsahovou tabulkou a návod k tvorbě textů. Za příplatek texty napíšeme sami
Za jak dlouho: 1-2 týdny
Co z toho bude: podrobný plán k tvorbě 10 blogových článků / komerčních textů
Odkazový sprint
Odkazový sprint
Získá vám zpětné odkazy vysoké autority, které vašemu webu pomohou k lepším pozicím ve vyhledávačích.
Dodáme vám: 10 odkazů
Za jak dlouho: odkazy umístíme postupně, aby působily co nejpřirozeněji
Co z toho bude: 10 PR článků obsahujících odkaz na vaše nejdůležitější stránky
Jak dokáže zkušený SEO specialista nastartovat váš projekt
O jaké cíle SEO specialista usiluje?
V SEO existuje z podstaty spousta věcí, které jsou poměrně subjektivní, to ale neznamená, že nejsou metriky, které dokáží objektivně vyhodnotit, zda optimalizace plní svůj účel. Ještě před začátkem SEO prací je tak nutné stanovit takzvané KPI neboli klíčové ukazatele výkonnosti. Efektivita optimalizace se pak může měřit například následujícím.
- Organickou návštěvností stránek
- Změnami pozic stránky pro sledovaná klíčová slova
- Vyššími konverzemi
- Nižší mírou okamžitého opuštění stránky (Bounce Rate)
- Časem, jenž návštěvník stráví na vašem webu
- Redukcí Crawl Errorů
- Počtem indexovaných stránek
Jaká KPI má cenu sledovat u konkrétního projektu, na tom se s každým klientem v začátcích spolupráce domluvíme.
O kolik si SEO specialista řekne?
Ceny SEO určuje řada proměnných, které vyplývají teprve ze seznámení s konkrétním projektem. To, jak je na tom daný web teď a jaká je konkurenční situace, cíle, jakých chce kdo dosáhnout – teprve na základě znalosti takových věcí lze navrhnout alespoň orientační cenu.
Metoda sprintů ale nabízí podstatnou výhodu – jednorázovost a transparentnost. Platíte za konkrétní, jasně vytyčené práce.
Máte tak jasno, v co se vaše investice reálně proměňuje, na rozdíl od měsíčních SEO paušálů, kde často nevíte, za co přesně platíte, nebo měsíční rozpočet například nevychází na to hlavní, co je právě třeba.
SEO specialista nebo rovnou celá agentura? Koho oslovit
SEO specialisté na volné noze logicky nemohou zařídit veškeré SEO, které váš web potřebuje. Proto se většinou věnují primárně strategickému plánování a SEO poradenství s tím, že konkrétní změny na webu musíte implementovat vy sami nebo váš tým.
SEO agentura pak dovede zajistit kompletní SEO i u projektů, kde klient sám nemá kapacity či know-how na optimalizaci svépomocí.
V Toprankeru můžeme sehrát obě role. Chcete-li, můžete si u nás objednat třeba jen návrh SEO plánu v rámci strategického sprintu, a o zbytek se postarat sami. Nebo rovnou přenechat otěže celé kampaně nám!
Kde se můžete s naším specialistou radit
FAQ
Soubory prací zaměřených na to hlavní v oblasti SEO strategie, obsahu i linkbuildingu. Jednorázově, s jasně daným rozsahem a náplní. To jsou sprinty.
Jaké balvany z cesty je mu třeba odvalit? Co vám nabídnou naše sprinty a proč je naše nabídka unikátní? Pohovořte si o těchto i dalších otázkách s naším expertem při nezávazné konzultaci, která může být začátkem plodné spolupráce!